בעולם ובישראל נותרו בהלם לאחר אחד מפיגועי הטרור הקטלניים בתולדות מצרים, בו נרצחו 235 בני אדם אחרי שמחבלים פתחו באש על מתפללים במסגד בצפון סיני. עיריית תל אביב החליטה הערב (שישי) להביע את הזדהותה עם העם המצרי, כפי שעשתה בעבר באירועים דומים, והציגה את דגל מצרים על בניין העירייה בכיכר רבין.



בתוך כך, גם במערכת הפוליטית הביעו זעזוע נוכח מתקפת הטרור במדינה השכנה. שר החינוך נפתלי בנט אמר כי הוא "שולח תנחומים והשתתפות בצער שכנינו בני העם המצרי בשעה קשה זו. הפיגוע הרצחני הוא עדות לכך שסביבינו נוצר סדר עולמי חדש שבו החלוקה היא בין תומכי טרור כאיראן ודעאש ובין תומכי האנושיות".



לדבריו, "זו השעה לאחדות בינלאומית של מלחמה בטרור באשר הוא: רוסיה, אירופה, ארה״ב, ישראל והעולם הערבי- כולנו נפגעי הטרור וכולנו צריכים לצאת למאבק משותף נגדו. אם בני האור יתאחדו- ננצח".



השר לביטחון פנים גלעד ארדן הוסיף: "ישראל מגנה את מתקפת הטרור הבזויה במצרים, ומביעה את תנחומיה העמוקים ביותר לאזרחי מצרים ולממשלת המדינה. עלינו לעמוד ביחד מול כל טרור אסלאמי בכל צורותיו. אסור לנו לסבול את זה באף מקום, ולהילחם בכך בכל מקום".



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טען כי "מדובר ב"מתקפת טרור איומה ופחדנית על מתפללים חפים מפשע וחסרי יכולת להגן על עצמם במצרים. העולם לא יכול לסבול טרור, אנחנו חייבים להביס אותם (הטרוריסטים) צבאית ולפגוע באמונה הקיצונית המהווה בסיס לקיומם".



ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי היא "מזועזעת מההתקפה על המסגד בצפון סיני. מביעה את תנחומיי עם כל אלה במצרים שהושפעו מהמעשה הרשע והפחדני".