ישראל שלחה מסר מאיים לנשיא סוריה, בשאר אסד, לפיו אם הוא יזמין כוחות איראניים להתבסס בסוריה, הממשלה תשנה את מדיניותה הנוכחית של אי התערבות במלחמה הסורית, כך דווח הערב (ראשון) ב"החדשות". על פי הדיווח, הסיבה לאזהרה היא ניסיון למנוע מאסד לחתום עם איראן על הסכם שמאפשר נמל ימי או אווירי או מחסני חימוש מדויק בסוריה. האיראנים אמרו שכל הכוחות הזרים צריכים לצאת, למעט אלו שהוזמנו על ידי אסד, כשהכוונה היא לרוסים ולאיראנים שרוצים הזמנה כזאת.



בישראל קיים חשש גדול מנוכחות צבאית איראנית בשכנה מצפון ואף ניסו לפעול אצל רוסיה וארצות הברית כדי להבטיח שזה לא יקרה. אלא שבסופו של דבר הבקשה הישראלית לא התקבלה ורוסיה, שאמורה לפקח על הסכם הפסקת האש שבדרום סוריה, הבהירה כי אין כל חובה שלא תהיה נוכחות איראנית בסוריה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אף כינה אות הנוכחות האיראנית כ"לגיטימית". 



בצמרת הישראלית הבהירו כי לא יאפשרו לאיראן להתבסס בסוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כי ישראל רואה בפעילות האיראנית בסוריה - מטרה. לדברי נתניהו באותה שיחה, המטרה היא צמצום ההשפעה של איראן, לא רק בלבנון - אלא גם בסוריה. "ישראל ניסתה עד כה שלא להתערב במה שקורה בסוריה, אבל לאחר הניצחון על דאעש המצב השתנה כי הכוחות הפרו-איראניים השתלטו. מעכשיו ישראל רואה בפעילות של איראן בסוריה - מטרה. לא נהסס לפעול אם צרכי הביטחון יחייבו זאת".



מקרון ענה לנתניהו: "אני מסכים שצריך לצמצם את השפעת איראן וחיזבאללה בסוריה ובלבנון, אבל צריך לשמור על היציבות בלבנון, לפעול בזהירות ולא לעשות פעולות קיצוניות".



יום לפני כן, שוחח נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הביע את התנגדותו להתבססות השיעית ועמד על עקרונות הביטחון של ישראל והתנגדותה להתבססות האיראנית בסוריה. שיחתם של נתניהו ופוטין מגיעה לאחר שנשיא סוריה, בשאר אסד, ביקר בחשאי ברוסיה ונועד עם מקבילו הרוסי בבית הקיט שלו בסוצ'י. הביקור עצמו נמשך ארבע שעות בלבד. פוטין בירך את אורחו על ההישגים של משטרו במלחמה נגד הטרור ואמר כי היא קרובה לסיום.