לקראת הדיון בקבינט היום (שני) התייחס הבוקר ב-103FM יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי לירי הרקטות הנמשך מעזה לעבר ישראל: "ראש הממשלה שלנו מתעלם מהנושא הזה כבר שבועיים. הוא לא הוציא מילה ושר הביטחון הפך להיות הפרשן הצבאי, הוא קובע שמדובר בסכסוכים בין הפלסטינים ולכן טוען שלא איבדנו את ההרתעה. לדעתי כן איבדנו את ההרתעה שלנו ואנחנו חייבים לגלות חוסר סבלנות מוחלט לכל ירי לעבר ישראל, יש להפסיק לכנות זאת כטפטוף, להחמיר ולהחריף את התגובות שלנו". 

גבאי הוסיף: "במקביל יש לדחוף את הנושא המדיני, אחריות ושיקול דעת לא צרכים לבוא על חשבונם של תושבי עזה הנמצאים במקלטים. אותו ראש הממשלה, כשהיה באופוזיציה, היה נואם באשקלון שצריך לחסל את החמאס. היום הוא כבר לא מגיע לאשקלון וגם לא מדבר על הנושא הזה. ברגע שראש הממשלה לא מתייחס לנושא מה הצד השני אמור להבין? ראש הממשלה של ישראל חייב לומר שהטפטופים לא מקובלים עליו, יש לזה משמעות מדינית וביטחונית".
 ניסים משעל התייחס לדבריו ואמר: "אני יכול להבין מדבריך שצריך לנקוט ביד קשה וגם לחסל מפקדים מקומיים מהמקומות מהן נורות הרקטות?" גבאי השיב לו: "כן. כך היה גם בלבנון". 

גבאי אף התייחס למשבר ב"טבע" וטען: "זהו מקרה קלאסי של סוף מעשה במחשבה תחילה, הסיפור של 'טבע' הוא עצוב אך הממשלה לא אחראית לקריסה של טבע. הקריסה של טבע היא באשמת המנכ"לים והדירקטוריון שלקחו סיכונים ולא עשו את עבודתם כמו שצריך. בחמישה חודשים האחרונים כולנו יודעים שהסיפור הזה עמד להתפוצץ, ממשלה אחראית שחושבת קדימה הייתה קוראת למנכ"ל מראש ומסבירה לו על האינטרסים והצרכים של מדינת ישראל בניסיון למנוע את הפיטורים. אני מכיר את שני הצדדים, הייתי מנכ"ל והייתי רגולטור, ישנה משמעות כבדה לכך שראש ממשלה קורא למנכ"ל של חברה ומסביר לו שזה לא מקובל שיפוטרו כל כך הרבה עובדים במדינה".


"הפגישה העתידית של מנכ"ל טבע ושל ראש הממשלה יכולה להתרחש בשתי דרכים", ציין גבאי. "ראש הממשלה יוכל להסביר למנכ"ל החברה כמה מדינת ישראל היא מדינה מפותחת ולהמשיך ולכנות אותה 'מדינת הייטק' אך בפועל לא להוביל לשום תוצאה או לפעול בדרך אחרת ולקבוע באופן חד וחלק שהוא לא מוכן לפיטורים של 1,700 עובדים".
כשנשאל איזה אמצעים ומשקל יש לראש הממשלה בכדי למנוע את פיטורי העובדים בחברה פרטית השיב: "תיק המס של 'טבע' עוד לא נסגר, כל מנכ"ל יודע שכשמחליטים להתעקש מול הרגולטור יש לכך מחיר. אם ראש הממשלה יאמר למנכ"ל 'טבע' שהפיטורים הללו לא מקובלים עליו אז יהיה לכך מחיר עבור מנכ"ל 'טבע' . המנכ"ל יבין שבמשא ומתן הזה יש לו הרבה יותר מה להפסיד ממה שהוא חשב". 
לסיום טען גבאי: "כשחברה ישראלית נמכרת במיליארדים מגיעים אליה שרים וחברי כנסת לשבח, ראינו זאת בחברת 'מובילאיי', כשחברת 'טבע' מתרסקת אנחנו לא רואים נבחר ציבור אחד שמגיע לנסות לסייע, ראו כיצד המדינה מנהלת את הנושא. ראש הממשלה הקים לאחרונה צוות של שרים שיטפל בנושא אך לא צירף אליו את שר האוצר, ככה מנהלים משבר?"
עריכה: איתמר זיגלמן