מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 95 תומכים מול 12 מתנגדים את הצעת חוק קרן קיימת לישראל. על פי החוק, קק"ל תעביר למדינה שני מיליארד שקלים בשנתיים הקרובות, לצורך ביצוע פרויקטים לאומיים בתשתיות. כמו כן, מוצע כי קק"ל תוכל לבחור בהסדר שלפיו היא תהיה פטורה מהמסים הקבועים בדיני המס בשנים 2018 עד 2020, אם תודיע למנהל רשות המסים ולמנהל רשות מקרקעי ישראל עד ה-10 בינואר כי החליטה ש-65% מהתשלומים שעל רשות מקרקעי ישראל לשלם לקק"ל או למי מטעמה בשנת 2018 יועברו לתקציב המדינה.

עוד מוצע בחוק, כי הסכום שתעביר רשות מקרקעי ישראל למדינה יהיה הוצאה מותנית בהכנסה והוא ישמש לפרויקטים לאומיים שנקבעו בחוק תקציב שנתי.
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר על ההצעה במליאה: "למה זה שגר באופקים או בשדרות או בשלומי צריך לשלם מס הכנסה וקק"ל לא? אני הייתי בטוח שעד שאני אגיע לרגע הזה יבקשו ממני למשוך כי יגיעו להסכם בין הממשלה לקק"ל.  העמדה של חברי הועדה הייתה שבכל מקרה צריך חוק שלא יפלה את קק"ל לרעה אבל שגם לא יפלה אותה לטובה. אנחנו לא מדינה בהקמה. לפני שבעים שנה אני מבין, לפני שישים שנה אני גם מבין, אבל היום? אם זה בגלל התרומה שלהם למדינה, אני סבור שמי שגר בערבה, בגבול הצפון או ביישובי הגדר תורם למדינה לא פחות".
ח"כ חיים ילין (יש עתיד): "המדינה הזאת לא הייתה קמה בלי המוסדות הציוניים, ביניהם קק"ל. זאת הגדולה. עכשיו, כן, הגיע הזמן לשקיפות, ביקורת, מאזנים, רואי חשבון, מיסוי כראוי. הכול נכון. עכשיו קק"ל תנוהל בצורה אחרת לגמרי. זאת מטרת החוק. מטרת החוק מצד אחד היא למסות את קק"ל בצורה הוגנת כמו שצריך להיות כל ארגון במדינת ישראל, ומצד שני – שקיפות מלאה וחלוקה צודקת של קק"ל".

ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת): "יש לי התנגדות היסטורית בכל הרמות לעצם הקמת המוסד הזה, לעצם ההתנהלות שלו מאז שנוסד עד עצם היום הזה. אבל בשנת 2017 מי צריך עוד מוסד כזה במדינה? מהמקום הכי אזרחי, יש מדינה, יש אזרחים, מי צריך עוד גוף לאומי שמאגד, שמשתלט על כל כך הרבה אדמות מהמדינה? יש משהו שהוא ייחודי במדינה הזו, ואין לו אח ורע בכל העולם. אני לא רואה מדינה אחת שמקדמת זכויות לאומיות לקבוצת הרוב. תתנהלו כמו מדינה נורמלית, תתנהגו כמו רוב. לא צריך לעגן עוד זכות לאומית לקבוצת הרוב. במדינה מתוקנת זה מספיק דומיננטי שאתה 80% מכלל האזרחים. אם מחפשים דמוקרטיה אמיתית אז זה זכויות קולקטיביות למיעוט ולא לקבוצת הרוב".