"הבעיה כיום היא שרוב התקשורת סביב מדינת ישראל מתמקדת בטרור, באיום הגרעיני מול איראן ובשחיתויות שונות בממשלת ישראל שתופסות הרבה כותרות בחו"ל", אומר ג'רמי גימפל, יזם חברתי ואיש חינוך. "השידורים הללו הופכים את מדינת ישראל למקום מפחיד, למקום נזקק ומסכן, ואילו אנחנו רוצים לבשר לעולם שמדינת ישראל היא המדינה הכי טובה בעולם".



גימפל (38), נשוי ואב לשישה ילדים מהיישוב נווה דניאל שבגוש עציון, החליט לפעול כדי לשנות תדמית זו. לפני כשלוש שנים הוא הקים עם שותפו, ארי אברמוביץ', את הפרויקט The Land Of Israel Network כדי להפיץ בשורה מעם ישראל לעולם. "הכל בכלל התחיל בתוכנית רדיו שאני וארי עשינו לפני 12 שנים במהלך התואר שלי במשפטים", הוא מספר. "קראו לתוכנית 'אור לגויים', שידרנו אותה באינטרנט ושמע אותנו יהודי אחד בארצות הברית שהיה מאורס לקתולית. כיום אותו יהודי נשוי לאישה יהודייה והולך לבית כנסת קונסרבטיבי בטקסס. הוא גם החליט לתת לנו את סכומי הכסף הראשונים להקים תוכנית טלוויזיה יהודית מישראל לעולם. הוא רצה שנעשה תוכנית כזו כדי שנגיע לאנשים כמוהו. התחלנו לשדר תוכנית בשם 'יום שלישי בלילה לייב מירושלים'. היא צולמה בירושלים עם קהל של כ־600 יהודים, ושודרה באנגלית באינטרנט ובשני ערוצים בטלוויזיה בארצות הברית: ערוץ אחד יהודי, וערוץ אחד נוצרי".



עם הזמן, הרעיון של גימפל ואברמוביץ' הלך והשתדרג, ולפני כשלוש שנים החל לפעול במתכונתו הנוכחית. "רצינו לעשות משהו שלא נסמך רק עלינו", מסביר גימפל, "מצאנו את הדוברים הכי טובים שקיימים כיום בארץ, כאשר השיטה ההסברתית שלנו היא מאוד מיוחדת. לדעתנו, ההסברה הכי טובה למדינת ישראל היא הסברה רוחנית".



למה אתה מתכוון?


"אני יכול למשל לצטט את הצהרת בלפור וכל מיני ציטוטים משפטיים מודרניים כדי להצדיק את קיומנו פה בארץ, אבל אני חושב שהפצצה האטומית ההסברתית שלנו הוא שיהודי פותח את התנ"ך ואומר שאנחנו כאן מסיבה אחת ברורה. הקדוש ברוך הוא נתן לנו את הארץ הזאת, רוב העולם מאמין בזה, גם המוסלמים וגם הנוצרים, רק הבעיה היא שהרבה יהודים לא מאמינים בזה כל כך ומפחדים לומר את זה בקולי קולות. אנו מעלים לאתר תכנים שהם בעיקר וידיאו ואודיו, ולערוץ היוטיוב שלנו יש כבר יותר מ־17 מיליון צפיות".



הדסה ואיוונקה



האתר ההסברתי מציע לגולשיו שילוב של קטעי אודיו ווידיאו בנושאי אקטואליה ישראלית ורוחניות יהודית. "אנחנו מנסים לשלב את ההיסטוריה של עם ישראל והקשר של עם ישראל לארצו, לבין התנ"ך והנבואות שאמורות להתגשם בתנ"ך, עם המציאות שלנו היום בישראל, בשנת 2018", מפרט גימפל, "למשל, יש לנו קטע אודיו על ספר עזרא והנשיא דונלד טראמפ. ישנן הקבלות מדהימות מימי עזרא לבין מה שקורה היום, בימינו ממש. הדסה היא אסתר, וזה מקביל מאוד לאיוונקה, בתו של טראמפ שהתגיירה ומשפיעה על החלטות חשובות הקשורות לירושלים, למשל".



כאמור, כל התכנים הם באנגלית, כאשר לדברי גימפל, "קהל היעד הוא עם ישראל בתפוצות, אבל אנחנו יודעים שרוב הצופים והשומעים הם דווקא גויים. מקשיבים לנו אפילו בערב הסעודית, ויש לנו גם קהילה מאוד גדולה בסין שעוקבת אחרינו. אנחנו גם נוסעים להרצאות בכל העולם ומתרגמים כל מושג יהודי או ישראלי לשפה אוניברסלית באנגלית, כדי שיבינו אותנו בכל מקום".



מהי בעצם המטרה הסופית שלכם?


"לקרב לבבות לעם ישראל ולשבור הרבה סטיגמות. את הדוברים שלנו בחרנו מתוך הקהל הישראלי שהוא הכי מותקף: המתנחלים ביהודה ושומרון. אנחנו הולכים כביכול לפלג הכי פגיע והכי מותקף בעולם, ומשם אנחנו עושים את ההגנה ומתחילים את ההסברה שלנו. אנחנו רוצים דווקא מחברון להפיץ בשורה משמחת עם מסר יהודי".