"אנחנו לא רוצים מלחמה עם אף אחד, אבל אם איראן תתקוף את תל אביב ישראל תתקוף בטהרן ותשמיד את כל האתרים הצבאיים של משטר האייתוללות בסוריה המאיימים עליה", כך אומר שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון חסר תקדים לעיתון הערבי "אילאף", היוצא בלונדון. 

שר הביטחון מאמין כי ימיו של המשטר הנוכחי באיראן ספורים וכי פרישה של ארצות הברית מהסכם הגרעין תוביל לקריסה כלכלית של הרפובליקה האסלאמית. לדבריו, זה מה שהמשטר חושש ממנו לאחר שהוציא 13 מיליארד דולר על הנוכחות בסוריה ועוד 2 מיליארד דולר בשנה על חיזבאללה, חמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגוני טרור נוספים. 
לדברי השר, הפניית המשאבים האיראנים על ידי ההנהגה ומשמרות המהפכה, והדרת אנשים, גרמו לכלכלה לקרוס והובילה קיומן של תנועות מחאה שצומחות ומתרחבות מדי יום.  

"מוכנים לכל תרחיש, אבל לא פוחדים מעימות"

ליברמן התייחס גם לסוגיה הפלסטינית ושב וחזר על עמדתו כי הפתרון צריך להיות אזורי ולא רק בין ישראל לפלסטינים ולא בשלבים אלא במקביל ובו זמנית. הוא גם חזרת על תוכנית חילופי השטחים והאוכלוסייה שלו.

על הנעשה ברצועת עזה אמר שר הביטחון כי חמאס הוא שאחראי לנפגעים הרבים. "חמאס משתמש בילדים ונשים כמגנים אנושיים", אמר. לדבריו, ישראל לא מזלזלת באיומים של הפלסטינים לאור שורת האירועים הקרבים, בהם פתיחת השגרירות האמריקאית בירושלים. "אנחנו מנסים להתכונן לכל תרחיש, אבל אנחנו כמובן לא חוששים מעימות", הוסיף.

"חמאס אחראי לנפגעים". הפגנות ברצועת עזה. צילום: AFP
"חמאס אחראי לנפגעים". הפגנות ברצועת עזה. צילום: AFP
לגבי היחסים של ישראל עם מדינות ערב, אמר ליברמן שיש עמן דו שיח, אך לא פירט עם מי. "דברים נעים בכיוון הנכון. יש הבנות לגבי 74% מהנושאים", הוסיף. 
ליברמן גם התייחס להתנקשות בחייו של המהנדס הפלסטיני פאדי אל בטש במלזיה ולדרישה של ישראל לא להעיר את גופתו לרצועת עזה: "הוא לא היה מדען שעבד על מנת להביא חשמל לרצועה. הוא פיתח מל"טים ועבד על דיוק הטילים של חמאס". 
למה הרגתם אותו?
"לא הרגנו אותו". 
מי?
"תשאלו את ג'יימס בונד".

חמינאי: "על העולם המוסלמי להתאחד נגד ארה"ב"

בתוך כך, באיראן מפנים את האש לעבר ארצות הברית. האייתוללה עלי חמינאי קרא היום למדינות המוסלמיות להתאחד נגד ארצות הברית ואמר כי טהרן לעולם לע תיכנע ל"בריונות" של וושינגטון. המנהיג העליון אמר בנאום ששודר לאומה, כי הרפובליקה האסלאמית הצליחה לעמוד בפני הבריונות של אמריקה ומעצמות שחצניות אחרות, ו"נמשיך להתנגד". 
 
חמינאי מתח ביקורת על הנשיא טראמפ על כך שאמר כי שיש מידנות במזרח התיכון שלא יחזיקו מעמד אפילו שבוע בלי ההגנה של ארה"ב. "אמירות כאלה הן השפלה עבור המוסלמים. לרוע המזל יש מלחמה באזור שלנו בין המדינות המוסלמיות. הממשלות המפגרות בחלק מהן נלחמות עם מדינות אחרות".