ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את הדיון בחוק ההכרה ברצח העם הארמני לאחרי הבחירות בטורקיה וזאת בעקבות המלצת הגורמים המקצועיים, שאם הנושא יעלה לפני הבחירות, המהלך יסייע לארדואן במסע הבחירות שלו וילכד את טורקיה, כך אומרים היום (ראשון) גורמים מדיניים. הצעת החוק היתה אמורה לעלות עוד היום לדיון בוועדת השרים לחקיקה.



גם במשרד החוץ ציינו כי המליצו לראש הממשלה לדחות את הדיון בחוק עד לאחר הבחירות במדינה. כזכור, לאחר ההידרדרות האחרונה ביחסי ישראל־טורקיה, שבאה לידי ביטוי בגירוש הדדי של השגרירים והקונסולים של שתי המדינות, חברי הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) ואיציק שמולי (המחנה הציוני) הודיעו בחודש שעבר כי יגישו הצעות חוק להכרה ברצח העם שביצעה טורקיה.



שמולי אמר בתגובה על הדחייה כי "נתניהו והשרים שלו מצהירים כמו אריות ונופלים כמו זבובים בכל פעם שארדואן מאיים. יום שבו ראש ממשלת מדינת היהודים מסכים להיות שותף פעיל בהכחשת רצח עם אחר, שנטבח במחנות ריכוז ובצעדות מוות, זהו יום שחור וכתם מוסרי עמוק על כולנו. מה היינו אומרים אילו העולם היה מסרב להכיר בשואה בגלל אי נוחות דיפלומטית ואינטרסים כלכליים?"

שמולי הוסיף: "אם נהיה שותפים להכחשה של הטרגדיות בהיסטוריה לעולם לא מצליח למנוע את אלו שעלולות לבוא בעתיד. אני קורא לממשלה להניח לשיקולים הפוליטיים ולעשות את הצדק ההיסטורי הנדרש״.