על רקע גל מקרי ההתעללות של גננות וסייעות בנגדי ילדים, דחתה היום (ראשון) ועדת השרים לענייני חקיקה את חוק הפיקוח על גני הילדים הפרטיים, שיזם שר הרווחה חיים כץ. הוועדה דחתה את ההחלטה בשלושה שבועות בשל המחלוקת התקציבית העמוקה והממושכת בין משרד הרווחה ומשרד האוצר, עליה דיווחנו לראשונה במעריב-אונליין כבר ביום שני שעבר. למעשה, עד הדיון היום לא נעשה כל ניסיון חדש ומהותי מצד שני המשרדים לגשר על הפער ביניהם.



לא זו בלבד, אל ששר האוצר, משה כחלון, תקף היום את הצעת החוק של משרד העבודה והרווחה והעריך את עלותה בכ-700 מיליון שקלים לשנה. לדברי כחלון, מוטב ששר שמציע חקיקה יצביע גם על המקורות התקציביים עבורה. מנגד, במשרד העבודה והרווחה הטיחו, כצפוי, במשרד האוצר את האשמה בכישלון להגיע להסכמות על החוק הקריטי: "האוצר משאיר 300 פעוטות ללא פיקוח שנועד להסדיר את תחום הפעלת מעונות היום והגנים ולקבוע מי זכאי לקבל רישיון להפעלה של מעון יום ובאילו תנאים. זאת בשל אטימות וחוסר אחריות של פקידי האוצר. מעתה כל אסון על ראשם ותחת אחריותם".



עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, הגיבה על דחיית ההכרעה באמרה: "האחריות היא של שר העבודה והרווחה, שר האוצר ומשרד ראש הממשלה. הבטן מתהפכת מכך ששיקולים כלכליים וכיפופי ידיים גוברים על שיקולים של חייהם של ילדים. האם מישהו מהשרים אמת מוכן לקחת אחריות על האסון הבא?".



יוזמת חוק הפיקוח על גני הילדים בכנסת הנוכחית, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), מוסיפה: "הממשלה בוחרת להמשיך ולהפקיר את ילדי ישראל בגילאי 3-0. לא ייתכן שיותר קשה לפתוח דוכן פלאפל מלפתוח ולתפעל מעון לילדים שלנו. הממשלה רק השבוע הכריעה בהעברת חצי מיליארד שקל לכל מיני מסגרות חרדיות ושלל הבטחות קואליציוניות. הכסף קיים, הוא רק מחכה לסדר עדיפויות הנכון עבור האזרחים. המשפחות ימשיכו לצאת לרחובות עד שהדבר הזה יוסדר ואנחנו נמשיך להאבק יחד איתם".