במסגרת כינוס הוועד המרכזי של פת"ח, נאם אמש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שם הביע פעם נוספת את התנגדותו וכוונתו למנוע את "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הנועד לקבוע הסדר בין ישראל לפלסטינים. "ההנהגה הפלסטינית כבר הבהירה כי היא מתנגדת לעסקה, ולא תתן לה לעבור", אמר אבו מאזן. "מדינות ערב הדגישו בפני הפלסטינים שהן מתנגדות לעסקה, וכך גם מדינות אחרות באירופה, אסיה ואפריקה". 

כזכור, ממשלו של טראמפ פרסם לפני כחודש כי התכנית שתוצג במסגרת עסקת המאה לא תהיה אוהדת כלפי אחד מהצדדים. לפי בכירים המעורבים בעסקה נמסר כי בניגוד לדעת רבים, התכנית שמכין טראמפ לא תהיה מוטה לטובת ישראל: "תכנית השלום שלנו לא תהיה 'תכנית ביבי'. היא תהיה הוגנת, מאוזנת, מציאותית וראויה'", כך מסר בכיר אמריקאי לחדשות עשר. 
 
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס


בנוסף, בשבוע שעבר דיווח עיתון "אל שארק אווסט" כי אבו מאזן מנסה להקים ממשלת אחדות פלסטינית חדשה, בהסכמה עם כל הפלגים, כולל חמאס, במטרה לחסום את עסקת המאה. אבו מאזן, המעוניין להיערך לקראת בחירות כלליות חדשות בשטחים, מינה את ראש הממשלה לשעבר סלאם פיאד לעמוד בראש הקבינט החדש. לפי העיתון, היוצא לאור בלונדון, אבו מאזן רואה את מאמצי התיווך האמריקאים כ"חשודים", וכן כניסיון לפלג בין שטחי הרשות ביהודה ושומרון לבין רצועת עזה, הנשלטת בידי חמאס. 

עוד התייחס יו"ר הרשות לעניין הפיוס הפנים פלסטיני, ואמר כי מצריים מקיימת מגעים עם חמאס בעניין הפיוס, וכי "הנהגת הרשות הבהירה למצרים שאם חמאס רוצה בפיוס, עליו למסור לרשות את הסמכויות כך שאנו נישא באחריות לניהול כל העניינים ברצועת עזה". אבו מאזן אף הטיל לפני מספר חודשים עיצומים על רצועת עזה, במטרה לאלץ את ארגון הטרור למסור לו את השליטה על הרצועה. בשורה של צעדים בהם נקט יו"ר הרשות הוא אף קיצץ באספקת החשמל והדלק לתושבי עזה. 

כמו כן התייחס יו"ר הרשות להחלטת ממשלת ישראל על קיזוז משכורות האסירים מהכספים שהיא מעבירה לרשות: "לא ניתן לאף אחד להתערב בנושא התשלומים, אלו הם השהידים והאסירים שלנו, ונמשיך לשלם להם".