נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף בשבוע שעבר כי אמר לתרזה מיי איך לעשות את הברקזיט, אך טען כי היא הרסה אותו. בראיון ל"סאן", אמר הנשיא האמריקאי כי על פי תוכנית הברקזיט הנוכחית, הוא לא יחתום על הסכמי סחר עם בריטניה. 



"אם הברקזיט ייראה כך", אמר טראמפ בראיון, בהתייחס לנוסח 'הברקזיט המרוכך' שהציגה מיי לממשלתה, "אנחנו נסחר עם האיחוד האירופי, ולא עם בריטניה, מה שכנראה יהרוג את ההסכם". טראמפ הוסיף עוד כי הוא "אמר למיי איך לעשות את הברקזיט, אבל היא הרסה אותו". במקביל, הנשיא האמריקאי חזר על איבתו לאיחוד האירופי, שאותו האשים ב"הרס התרבות האירופאית", בכך שהכניס מיליוני פליטים ומהגרים ליבשת. "יש לנו מספיק בעיות עם האיחוד האירופי", הוסיף טראמפ. "אנחנו נלחמים בהם כעת כי הם לא התייחסו אלינו כראוי בענייני סחר". 



בעקבות הדברים, חשפה היום ראש ממשלת בריטניה מה בדיוק היתה העצה של הנשיא: "תתבעי את האיחוד, אל תלכי למשא ומתן - תתבעי", ציטטה מי את טראמפ בראיון ל-BBC. לדבריה, טראמפ גם ייעץ לה, שאם כבר החל מו"מ, לא לעזוב אותו.  



מאוחר יותר, במסיבת עיתונאים, אמר טראמפ כי הוא מבין למה מיי לא פעלה כעצתו. הוא גם אמר כי ארצות הברית ובריטניה יוכלו לחתום על הסכם סחר "נהדר" אחרי הברקזיט.