בתוך בליץ החוקים שעוברים בכנסת בימים האחרונים, אושר אמש בקריאה שנייה ושלישית החוק שאוסר מעתה על המשטרה לפרסם אם סגרה חקירה מחוסר אשמה או מחוסר ראיות. משמעות החוק היא שהציבור לא יידע אם סיבת סגירת התיק היא חוסר אשמה או חוסר ראיות. הביקורת החריפה כנגד החוק מיהרה להגיע. ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה לשעבר, תת ניצב בדימוס זיווה אגמי כהן, וכתבת הכנסת של 'חברת החדשות', דפנה ליאל, שוחחו הבוקר (רביעי) עם אילה חסון ב-103fm והתייחסו לחוק החדש: "לפעמים מרוב שהפוליטיקאים קופצים הם שוכחים את המהות".


תת ניצב בדימוס, זיווה אגמי כהן, אמרה כי "חבר הכנסת אמסלם, שכבודו במקומו מונח, מחוקק חוקים עם פגיעה ברשויות האכיפה. הפעם הוא פגע בערך זכות הציבור לדעת בזמן שהוא בא להגן רק על שועי העם. פעם אחת מחוקקים חוקים רק עבור ראש הממשלה ובפעם אחרת מחוקקים חוקים עבור אנשי הון- שלטון ופוליטיקאים שסרחו. למה הציבור לא צריך לדעת את עילת הגניזה?" 
 
"ברור לכולם ההבדל המהותי בין סגירת תיק מחוסר ראיות או מחוסר אשמה", הוסיפה, "כשכבוד השופט יורם דנציגר נחקר והיו נגדו חשדות הייתה התלבטות איך לסגור את התיק. אם החוק היה עובר אז - מה הציבור, שלא היה מודע לסיבת סגירת התיק, היה חושב על האיש שנשאר במערכת? 
 

"החוק הזה מאוד נוח למשטרה וגם לנחקרים ששמם יישאר נקי אך זה מדרון חלקלק. החוק חוסך למשטרה המון עבודה אך בעצם האזרח מן השורה לא יוכל לדעת מדוע נסגר התיק נגדו. עד היום אדם שהגיש תלונה קיבל מסמך נלווה שהסביר מה המשטרה הולכת לעשות כולל הודעה למתלונן ולנחקר. המחשבה שגם המתלונן וגם האדם חשוד, אזרח מן השורה, לא ידעו את סיבת סגירת התיק היא פגיעה מעבר לפגיעה בערך המוגן של זכות הציבור לדעת".
 
כתבת הכנסת של 'חברת החדשות', דפנה ליאל, התייחסה לחוק: "החוק עבר ברוב של 49 חברי כנסת כשרק 34 חברי כנסת הצביעו נגדו. החוק הזה, בדומה לחוק ההמלצות, עוסק בסוגיית הפרסום, העניין הפומבי והצהרתי. כשמדובר באיש מהשורה רוב הסיכויים שהסיפור לא יגיע לכותרות העיתונים לעומת אם מדובר באיש ציבור.
 
"לדעתי בסופו של דבר החוק הזה קצת פספס את המקרים בהם מעסיק יתלבט אם לקחת את שירותיו של אדם לאחר שנסגר נגדו תיק במשטרה - הוא לא יוכל לדעת מדוע כי הוא לא המתלונן ולא החשוד. הציבור יכול באמת להינזק כתוצאה מכך. לפעמים מרוב שהפוליטיקאים קופצים הם שוכחים את המהות". אילה חסון ביקרה את החוק וסיכמה: "זהו חוק אנטי דמוקרטי. הציבור צריך לקבל דין וחשבון. כיפופי הידיים הללו עולים לציבור ביוקר".