ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג יגיש היום ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את מכתב התפטרותו מהכנסת, שבה כיהן 15 שנים ברציפות. במקומו ייכנס לרשימת המחנה הציוני חבר הכנסת לשעבר רוברט טיבייב.
הרצוג מתפטר לאחר שנבחר לתפקיד יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית במקומו של נתן שרנסקי. חבר הנאמנים של הסוכנות אישר את בחירתו, למרות התנגדות ראש הממשלה בנימין נתניהו. למרות זאת, בשב"כ הוחלט להמשיך לאבטח את הרצוג ולהשאיר ברשותו גם את רכב השרד המאובטח עד תחילת חודש ספטמבר.
ביום חמישי האחרון העביר יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון מכתב ליו"ר הכנסת, שבו הודיע לו רשמית כי ח"כ ציפי לבני תמלא את מקומו של הרצוג בתפקיד ראש האופוזיציה החל מ־1 באוגוסט. 

בתוקף תפקידה תקבל לבני לשכה גדולה. היא תזכה לאבטחה צמודה של השב"כ, תקבל רכב שרד ותהיה זכאית לתדרוך ביטחוני־מדיני מראש הממשלה לפחות אחת לחודש. כמו כן, בהתאם לחוק ראש האופוזיציה, לבני תהיה רשאית לנאום בכל אירוע ממלכתי או ישיבה בכנסת שבה ינאם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הרצוג, בנו של הנשיא השישי חיים הרצוג ונכדו של הרב הראשי הראשון של מדינת ישראל הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג, כיהן כמזכיר הממשלה בין השנים 1999־2001 וכח"כ ושר בממשלות ישראל מטעם מפלגת העבודה מאז הכנסת ה־16. הוא כיהן כשר הרווחה והשירותים החברתיים וכשר לענייני התפוצות והמאבק באנטישמיות. כמו כן, שימש שר התיירות ושר הבינוי והשיכון. בשנת 2013 נבחר לכהן כיו"ר מפלגת העבודה ומועמדה לראשות הממשלה. בבחירות האחרונות הוביל את המחנה הציוני וזכה ב־24 מנדטים.
בסיבוב הראשון בבחירות לראשות מפלגת העבודה שנערכו ב־4 ביולי 2017 הגיע הרצוג למקום השלישי מבין שבעה מתמודדים, עם 16.8% מהקולות, ולא עלה לסיבוב השני, שבו נבחר אבי גבאי לראשות המפלגה. לבקשת גבאי, הסכים הרצוג להישאר בתפקיד ראש האופוזיציה, שאותו יפנה השבוע לח"כ לבני.