האם חוק הגיוס יוביל את ישראל למערכת בחירות מוקדמת? על פי ההערכות במערכת הפוליטית, אין שום סיכוי שחברות הקואליציה יצליחו להגיע לעמק השווה, ולהביא את החוק שיתאים גם לחרדים וגם לאביגדור ליברמן ושותפיו. כבר בעבר העריך ראש הממשלה נתניהו כי הבחירות יוקדמו, ולאחר שהצליח להעביר את חוק הלאום, שהיה החוק החשוב מבחינתו, ותוך כדי החקירות, נתניהו ירצה לנסות למנף את כוחו בקרוב.



הפרשן הפוליטי של "החדשות", עמית סגל, התראיין היום (רביעי) ב-103FMוהעריך בתוכניתו של אראל סג"ל כי הקואליציה נמצאת בימיה האחרונים: "אין ספק שעלו הסיכויים לבחירות, הרי הבעיה העיקרית לא נפתרה, אביגדור ליברמן, הרב ליצמן והאדמו"ר מגור, לא הגיעו להסכמות. ההנחה הרווחת היא שלא ימצאו פתרון, עכשיו בטוח לא יהיה פיתרון, זה מרגיש קרוב לבחירות, אז זה יהיה הרבה יותר קשה להעביר את החוק. אנחנו חודש מהבחירות, נתניהו גם ככה אמר שהבחירות להערכתו יהיו בחודש ספטמבר. אז בכל מקרה יהיו בחירות בישראל.
 

המאבק הוא פנימי בעולם החרדי? 
"יש 13 חרדים בכנסת, 13 מ-13 חושבים שזה החוק הכי טוב שיכול לקרות לחרדים, וזאת הדינמיקה המאוד בעייתית, שבו אתה תמיד הולך אחרי הגורם החיובי ביותר, כי יש שבר בהנהגה. פעם זה היה פשוט, כי היה את הרב עובדיה, שיכול היה להקל, הרב שח. היום אתה נגרר אחרי האדמו"ר פלוני אלמוני ומי שהכי קיצוני". 
 
"בסופו של דבר, אנחנו הולכים לבחירות. אני אשווה את זה למשהו, וסליחה מראש על ההשוואה. ממש דחוף לך אם איזו דודה מאיטליה הולכת לעולמה בגיל 88 מסיבה בריאותית, או בגיל 92 מקילה? אף אחד לא חשב שהממשלה תחזיק ארבע שנים, עצם זה שהיא הגיעה לגבורות, ואחרי שנתיים חקירה, זה דבר שאיש, כולל העומד בראשה, לא העלה בדעתו".