ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט חנן מלצר דחתה עתירה של מפלגת אני ואתה - מפלגת העם הישראלית למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו ומחברי כנסת שהצביעו בעד חוק הלאום להתמודד בבחירות לכנסת ה־21.

העותרים טענו כי חוק הלאום שולל או פועל לשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ועל כן יש למנוע מכל מי שהצביע בעדו מלהתמודד בבחירות הקרובות.

בתגובה הודיע היועץ המשפטי של ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד דין ליבנה, כי העתירה נדחית מטעמים פרוצדורליים. הנימוק לכך הוא שלפי חוק הבחירות לכנסת, בקשה לפסילת מועמד או רשימת מועמדים לכנסת תוגש לא יאוחר משבעה ימים מיום הגשת רשימת המועמדים שהוועדה מתבקשת שלא לאשרה. עו"ד ליבנה ציין כי העותרים יוכלו לשוב ולהגיש את עתירתם רק לאחר הגשת רשימת מועמדים לכנסת ולא לפני כן.


עם זאת, ציין כי קיים ספק בעיניו אם לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ישנה הסמכות לפסול רשימת מועמדים בשל הצבעתה בעד או נגד חקיקת חוק, קל וחומר חוק יסוד, שכן חופש פעילותה הפרלמנטרית של סיעה המייצגת מפלגה בכנסת הוא חלק בלתי נפרד ממהותה החוקתית־דמוקרטית.

בתגובה מסר עו"ד אלון גלעדי, העומד בראש אני ואתה - מפלגת העם הישראלית: "אנו בוחנים עמדה זאת ונפעל בהתאם לפרשנות הראויה של החוק. בחינה זאת כוללת גם נושאי הסתה למיניהם, עם או בלי 'גיס רביעי או חמישי'".