מאות פעילים, אישי ציבור וחברי כנסת השתתפו אמש באולמי טופז בעכו, בוועידה החברתית של מפלגת האיחוד הלאומי, בה לראשונה הושקה התכנית החברתית-יהודית. את התכנית יזם וחיבר מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר בלווי מקצועי של ד"ר אמציה סאמקאי.



התכנית עוסקת, לדברי אנשי האיחוד הלאומי, בין היתר בהקלה ביוקר המחיה, בסיוע לעסקים קטנים ובינוניים, בקידום צעירים, במדיניות רווחה הגיונית ומתאימה יותר, טיפול שורשי בעוני, סיוע לאנשים עם מוגבלויות ועידוד יציאה לעבודה של אוכלוסיית הנכים, נכי צה"ל לוחמים, סיוע לאזרחים ותיקים, יישוב חבלי ארץ מרוחקים בגליל ובנגב ועוד.



בשנה האחרונה השיקו באיחוד הלאומי מספר תכניות דגל של מצע המפלגה, התוכנית המדינית של המפלגה ותוכנית בנושאי דת ומדינה. כעת, לראשונה בתולדות המפלגה, האיחוד הלאומי משיקה תכנית חדשה הנקראת 'תוכנית חברתית-יהודית', אותו היא קיימה, כאמור, הערב.



באיחוד הלאומי אמרו כי הם "הגיעו למסקנה שהגיעה העת להילחם לא רק על כל ישוב ביהודה ושומרון או על ענייני דת ומדינה בלבד אלא לעסוק בנוסף גם במדינה עצמה, בחברה היהודית שלנו, באנשים, בלוחמים, במילואימניקים, בתושבי הפריפריה, בנכים ועוד".



בוועידה השתתפו יו"ר האיחוד הלאומי ושר החקלאות אורי אריאל, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מזכ"ל המפלגה אופיר סופר ובכירים נוספים. בנוסף נערך בערב פאנל בנושא "הפריפריה והציונות הדתית" בהשתתפות הרב יוסי שטרן ראש ישיבת ההסדר בעכו, חבר הכנסת לשעבר יגאל ביבי ,הבמאי אלירן מלכה ורעות גץ פעילה חברתית.



"המצע שלנו לא פופוליסטי"



יו"ר האיחוד הלאומי ושר החקלאות, אורי אריאל, אמר כי "אנו באיחוד הלאומי מבקשים לעמוד מול האתגרים של עם החי בארצו. באיחוד הלאומי יש לנו רצון לייסד חברה ערכית וסולידרית על ידי קידום הפריפריה, הפחתת יוקר המחייה, חיזוק משפחות צעירות וצעירים בכלל ואת האוכלוסיות המוחלשות בחברה הישראלית. כל זאת, תוך התחשבות בהיבט של התיישבות חלוצית וציונית שמהווה חגורת ביטחון חברתי ולאומי למדינת ישראל. התוכנית אותה אנו מציגים היום, היא הלכה למעשה להעלאת איכות החיים בישראל והיא בת קיימא".



הוא הוסיף כי "אנו רואים בתוכנית כבסיס למשא ומתן קואליציוני עתידי של מפלגת האיחוד הלאומי ואנו רואים בתכנית זו את הבסיס לעלייה באיכות החיים של אזרחי מדינת ישראל כולם.'תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה'".



ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) טען כי "לאחר התוכנית המדינית והתוכנית בנושא דת ומדינה שהצגנו בשנה האחרונה, אנחנו מרימים היום את הדגל השלישי במצע האיחוד הלאומי. דגל עם ישראל עם מצע חברתי כלכלי - יהודי. זהו מצע חברתי שונה מהותית ממה שמפלגות אחרות הציגו עד היום. לא קפיטליסטי ולא סוציאליסטי ובעיקר לא פופוליסטי. מצע שבבסיסו אידיאולוגיה שמושתת על אמונה גדולה בבני אדם ובקהילה, מצע שמאמין בחינוך לחיים נכונים כחלק מתפיסה כלכלית, תוכנית שמעניקה לכוחות השוק חופש רחב כדי להוביל לשיפור איכות החיים ולהורדת יוקר מחיה. מצע שכולו חשיבה מחוץ לקופסא, עם הפנים לפריפריה, לצעירים ולתקווה גדולה להפוך את מדינת ישראל למקום עוד יותר טוב לחיות בו".



לדבריו, "היום מפלגת האיחוד הלאומי הופכת למפלגה עם סדר יום ברור ומקיף שנותן מענה לכל הסוגיות שמטרידות את החברה הישראלית ויכול להביל את מדינת ישראל מול האתגרים הרבים הניצבים בפניה. עם חזון הנצח של עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".



מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, אמר כי "היום מתוך התבוננות פנימית ומהותית על דרכה של המפלגה. האיחוד הלאומי עולה קומה ומכניס סדר יום חברתי לתכנית העבודה שלו. זהו נדבך משלים לפעילותיה של המפלגה לחיזוק המדינה היהודית".