השלב הבא במחאת הקהילה הגאה? הסופר ואיש יחסי הציבור אילן שיינפלד הודיע היום (שישי) למשרד מבקר המדינה על כוונתו להתמודד בבחירות הבאות לכנסת. כעת, יהיה עליו לגייס תרומות לצורך הגשת בקשת הרישום של המפלגה הגאה החדשה בפני רשם המפלגות. על פי הודעתו, שיינפלד עומד בראש מטה של פעילים הנמצא בשלב מתקדם בניסוח המצע והתקנון למפלגה, שתיקרא "שווים, מפלגת ישראלית גאה". בין פעיליה המרכזיים ניתן למנות את היועץ האסטרטגי ערן פוגל ואת עו"ד צבי זגלשטיין.



"אם היינו צריכים הוכחה נוספת לנחיצותה של מפלגת 'שווים' בכנסת ישראל, קיבלנו אותה בימים האחרונים" מסר שיינפלד. "על פי דיווחים בתקשורת, שוב עשה ראש ממשלת ישראל סיבוב על הקהילה הגאה, והתעלם מהמחאה הגדולה ביותר שקיימה הקהילה הגאה בישראל".
"בסיום מושב הקיץ האחרון הבטיח ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שיעביר במושב החורף של הכנסת חוק פונדקאות מתוקן, שיקנה את זכות ההורות גם לגברים הומואים. עתה הבנו סופית, שאין לו שום כוונה לעמוד בהבטחתו זו, ועל אחת כמה וכמה לתקן את עוולות העבר כלפי הקהילה. אנחנו חייבים לקחת את גורלנו בידינו, לנצל את הכוח האלקטורלי העצום שיש לנו כקהילה - ולהקים מפלגה שתשים בראש מעייניה פתרון ברור וחד משמעי לצורכיהם של חברי וחברות הקהילה."


"שווים, מפלגה ישראלית גאה", צפויה לקדם בכנסת את צריכה הקהילה הגאה, אולם לפי  שיינפלד טוען כי היא תשאף גם "לקדם את שאר המגזרים המודרים בחברה הישראלית". לדבריו, "אני קורא לנציגי מגזרים אלה, וכמובן גם לבני ובנות הקהילה מכל קצוות הקשת הפוליטית, להצטרף אלי בהקמת המפלגה וביצירת צוותי עבודה שיפרטו את חזון המצע לעבודה פרלמנטרית. זאת, כדי ליצור כוח פוליטי משמעותי, שיביא לשינוי בחברה הישראלית".

המפלגה תשאף לשבת בממשלה הבאה, בתנאי שתקבל את אשר תבקש במו"מ הקואליציוני. "אנו נדרוש להכניס סעיף בהסכם, שבו מתחייבות השותפות לממשלה כי במידה ולא תשרור ביניהן הסכמה על שורת החוקים אותם מפלגתנו תרצה להעביר, הכדור יעבור לציבור במשאל עם", אמר שיינפלד בהתבססות על סקרים שמראים כי רוב הציבור הישראלי בעד שוויון זכויות עבור הקהילה הגאה.

אילן שיינפלד. בדרך לכנסת? צילום: יח"צ


תקציר הפרקים הקודמים

כזכור, מפלס הזעם בארגוני הלהט"ב הגיע לשיא דווקא עם הודעת חברי הכנסת אמיר אוחנה, מהתא הגאה בליכוד, ומרב בן ארי, חברת השדולה הגאה בכנסת מכולנו, על כוונתם להגיש הצעת חוק פרטית לתיקון חוק הפונדקאות שעבר בקריאה השלישית בלחץ סגן שר הבריאות ליצמן מיהדות התורה. הסתייגות של ח"כ אוחנה לחוק שעלתה גם היא להצבעה במליאת הכנסת ולו הייתה עוברת הייתה מעכבת את כניסת החוק לספר החוקים, הופלה על ידי הקואליציה שאוחנה עצמו חבר בה, בין היתר על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו שרק יומיים קודם לכן הביע תמיכה בתיקון החוק. 

אמנם נתניהו הדגיש כי לא בטוח שניתן יהיה לתקן את החוק הקיים לטובת גברים יחידנים (בשל לחץ הסיעות הדתיות) ותמך בחקיקה פרטית, אבל זה לא מנע מארגוני הלהט"ב להשתלח בראש הממשלה על המסר הכפול שבו מצד אחד הוא תומך בביטול אפלייתם בחוק בזכות הבסיסית להורות, ומצד שני הוא עושה הכל כדי לרצות את שותפיו הדתיים בקואליציה גם כשהיתה אפשרות להעביר את החוק עם ההסתייגות. 
 
זאת ועוד, בתיקון לחוק אמנם מבטיחים אוחנה ובן ארי להכניס למעגל הזכאים לפונדקאות בישראל גם גברים הרוצים להביא ילד לעולם ללא אישה, אבל הצעת חוק שכזאת בעיתוי הנוכחי עלולה דווקא לחבל בניסיון של ארגוני הקהילה הגאה שעתרו לבג"ץ נגד החוק לקבל סעד מבית המשפט שלא נוהג להתערב בחקיקה כל עוד הכנסת מציעה פתרון שנמצא עדיין בשלבי חקיקה שונים.

מנגד, הקהילה הגאה ספגה ביקורת בין היתר בעקבות קיום עצרת המחאה דווקא בתשעה באב, תוך טענה כי היא מצפה להתחשבות מצד הציבור הדתי בעוד היא אינה מתחשבת בציבור אחר. כעת, יהיה מעניין לראות האם המהלך ישפיע על כוונתו של נתניהו להוריד את אחוז החסימה, והאם בעקבות הלחץ יעבור התיקון שהציע אוחנה לחוק כבר במושב החורף הקרוב.