סקר מנדטים שנערך אתמול עבור "מעריב", מיד לאחר ההודעה על פיזור הכנסת והקדמת הבחירות, מצביע על כך שבנימין נתניהו יהיה ראש ממשלה גם לאחר הבחירות לכנסת ה-21. על פי הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום היה הליכוד בראשות נתניהו מקבל 30 מנדטים, כמו בבחירות הקודמות, ואילו רשימה בראשות הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ הייתה הופכת למפלגת הפוליטית השנייה בגודלה עם 13 מנדטים בלבד. 
 
הסקר נערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. בסקר קודם בתחילת החודש קיבלה מפלגה בראשות גנץ 16 מנדטים. לפיכך, 13 המנדטים שהוא מקבל בסקר הנוכחי הם נסיגה מסוימת. "בסקרים הקודמים שלנו גנץ לקח מהליכוד 2־3 מנדטים והוריד אותו אל מתחת לגבול 30 המנדטים|, מסביר לזר ממכון המחקר, "אבל אחרי שהשרה מירי רגב השתלחה בו וב’נאום הכלניות’ שלו במבצע צוק איתן, נעצרה המגמה של לקיחת מנדטים מהליכוד, וגנץ שואב כעת את כוחו בעיקר על חשבון יש עתיד, כולנו והמחנה הציוני".
 
על פי הסקר, יש עתיד בראשות יאיר לפיד היא המפלגה השלישית בגודלה עם 12 מנדטים, לעומת 11 בכנסת הנוכחית. הבית היהודי בראשות נפתלי בנט מקבלת בסקר הנוכחי 11 מנדטים, לעומת 8 בכנסת הנוכחית, וגם הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, שעדיין לא ידוע האם תשמור על אותה מסגרת גם בבחירות הקרובות, מקבלת 11 מנדטים (לעומת 13 בבחירות 2015).


 

מפלגה בראשות גנץ מפרקת כאמור לגורמים את המחנה הציוני בראשות אבי גבאי, שיורד למספר חד-ספרתי של 9 מנדטים, לעומת 24 בכנסת הנוכחית, נתון שרק יגביר את התסיסה הפנימית במפלגה שאתמול בחרה את נציגיה לוועידה חדשה. יהדות התורה, שחילוקי הדעות בין מרכיביה – אגודת ישראל ודגל התורה – סביב חוק הגיוס היו בין הגורמים שהביאו להקדמת הבחירות, מקבלת בסקר 7 מנדטים, עלייה של מנדט מהבחירות הקודמות.
 
כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון מאבדת מכוחה ככל הנראה בשל אפקט עליית המחירים, ויורדת בסקר ל־6 מנדטים לעומת 10 מנדטים בכנסת הנוכחית. מספר מנדטים זהה מקבלות בסקר מרצ בראשות תמר זנדברג ומפלגה בראשות אורלי לוי־אבקסיס. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, אשר מתכוון לדרוש את תיק הביטחון גם בממשלה הבאה, מקבלת 5 מנדטים, אחד פחות מאשר בכנסת הנוכחית ואילו ש"ס בראשות אריה דרעי נעה סביב אחוז החסימה וזוכה ב-4 מנדטים בלבד.


 
הסקר מלמד על כך שאם ינצח בבחירות יוכל נתניהו, כפי שהצהיר אתמול, לשמור על קואליצית ימין-חרדים בהרכב זהה לנוכחית עם 63 מנדטים אך עם פוטנציאל להרחיב את שורותיה ביחד עם מפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס וגם מפלגת גנץ.
 

בסקר השתתפו 502 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.