ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (שני) הודעה, שהוגדרה "דרמטית", הועברה בשידור חי מבית רה"מ, בלי נוכחות עיתונאים. "אזרחי ישראל, בימים האחרונים היתה סערה ציבורית ולכן אני רוצה להבהיר בראשית דבריי, מערכת המשפט היא אחת מיסודות הדמוקרטיה הישראלית. בדמוקרטיה יכולה להיות ביקורת, כמו שיש ביקורת על הכנסת והממשלה, אבל אני רוצה להבהיר שיש שופטים בירושלים. כך היה וכך יהיה".

"אני טוען שלהזמין אותי לשימוע לפני הבחירות, בלי לתת לי להשיב על השימוע לפני הבחירות, זה חוסר צדק, יש משפטנים שמסכימים איתי. זאת טענה לגיטימית. הערב אגלה מידע שלא ידעתם. אני חושף לפניכם שבמהלך החקירות דרשתי עימות עם עדי המדינה, רציתי להסתכל להם בעיניים, ולהטיח בהם את האמת. דרשתי עימות פעם אחת וסורבתי, דרשתי פעם שנייה, ושוב סורבתי".
 
"מדוע סירבו לאפשר לי את העימות, שהוא כל כך הכרחי? ממה אפשר לפחד? מה יש להם להסתיר. אני לא מפחד, לי אין מה להסתיר, ולכן הערב אני חוזר על הדרישה הזאת, לעימות עם עדי המדינה - . מצידי, שהעימות הזה יהיה בשידור חי, שהציבור יראה הכל, ישמע הכל, יידע את כל האמת. אני בטוח בצדקתי. יותר מזה, אני מבקש להתעמת עם כל העדים שמסרו דברים שלא תואמים את העמדה שלי, את האמת".

"גם לראש הממשלה יש את הזכות להליך הוגן. אני אסתור את כל הדברים שהם אומרים, ואני בטוח באמת שלי ב-4000 אחוז. איך אפשר להגיע לחקר האמת, כשמצד אחד לא נותנים לי להתעמת עם העדים נגדי, מצד שני לא מחזיקים בעדים שמחזיקים בעמדה שמפריכים את העמדה. שמעתי שלא הזמינו את הרגולטור והממונה על ההגבלים העסקיים, ד"ר אסף אילת. למה לא? אולי כי ברשות אמרו לתקשורת ההחלטה על בזק-יס לא התקבלה דרכי, או דרך כלשהי. אם הוא לא זומן, אני דורש שיזומן מיד. וכשיזמנו אותו, ישמעו ממנו שלא התערבתי בהחלטת המיזוג, כמו שלא התערבתי בריסוק המונופול של בזק ועלתה לו מיליארדי שקלים".

ארי הרו. צילום: פלאש 90


"נהגתי במקצועיות מוחלטת. אני רוצה להגיד לכם משהו על האשמה הכי חמורה נגדי. על מה הם מדברים, על כסף? מעטפות? על חשבונות בנק? על איים ביוון? הם מדברים על תקשורת אוהדת. שמעתם את זה? אני? האישיות הציבורית הכי מושמצת בתולדות המדינה, אני קיבלתי תקשורת אוהדת. בוואלה קיבלתי אינסוף כתבות עוינות, ההאשמה הזאת היא בדיחה. אם קובעים שסיפור חיובי הוא שוחד, אז תעשו את העבודה כמו שצריך. איך לא חוקרים את לפיד שנפגש עם נוני מוזס בסביון ומחק את התיעוד. הוא דאג שכל סיעתו תצביע בעד החוק נגד ישראל היום, וקיבל תקשורת אוהדת ומלטפת ממנו. אותי, שפיזרתי את הכנסת לקבור את החוק, וקיבלתי רצח אופי מנוני לי ולמשפחתי, אותי רוצים להעמיד לדין. אבל את 43 חברי הכנסת שהצביעו בעד החוק – אותם לא מזמינים אפילו לכוס קפה אצל החוקרים. 

"השמאל יודע שבמאבק על דרך והישגים, הוא לא יכול לנצח אותנו. אז הוא מחפש דרכים אחרות להפיל את שלטון הימין. לחץ בלתי פוסק על היועמ"ש. הייתי יכול להפסיק את זה, אם רק הייתי מציע התנתקות חדשה, לסגת לקווי 67', לחלק את ירושלים, להפקיר את ביטחון ישראל, אך לעולם לא יעשה את זה. אני אמשיך לעשות למען המדינה, ולהפוך אותנו לכוח עולה בעולם, אמשיך לדרוש אמת, ואני דורש את העימות, עכשיו".
 
במשטרה מבקשים שלא להתייחס בשלב זה לטענות רה"מ, אולם גורמים המעורים בפרטים מציינים כי חקירות משטרה כנגד דמויות בדרגים של רה"מ מתנהלות כידוע בליווי צמוד של פרקליט המדינה והיועמ"ש כך שהטענות לכאורה על החלטות שהתקבלו היו מגובות על ידי פרקליט המדינה.

דובר משרד המשפטים מסר בתגובה: "כל פעולות החקירה שבוצעו בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשו באופן מקצועי ויסודי בליווי פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ובפיקוחם  של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, והכל עפ"י שיקולים מקצועיים של ניהול חקירה וחתירה לחקר האמת בלבד. אין זה ראוי שרשויות אכיפת החוק תתייחסנה לפעולות החקירה ולפרטי העדויות בתקשורת, ודאי לא בשלב זה. משכך, אין בדעתנו להתייחס לגופם של דברים. בחינת ממצאי החקירה מתבצעת כעת בידי היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ואנשי צוותם במסגרת תהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו מתנהל ולא אמור להתנהל באמצעי התקשורת".