יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף היום (שלישי) את המשפחות השכולות הלוקחות חלק בטקס הזיכרון האלטרנטיבי, שבו ישתתפו כ-100 פלסטינים, והגדיר אותן "חולות רוח". בתוך כך, הוא יצא גם נגד מיקה אלמוג, נכדתו של רה"מ והנשיא לשעבר, שמעון פרס, כשכתב: "ומי מנחה את טקס הזיכרון הערב למשפחות המחבלים? כמובן! מיקה אלמוג, הנכדה של פרס שהביא עלינו את אוסלו ו-2,000 הרוגים, הזכורה לנו מהסרטון המפורסם לפני הבחירות 'בוא ביבי אנחנו לא מפחדים ממך'".



בעימות עם זוהר ישראל ממאקו, כתב נתניהו: "הקטע הוא שאתם השמאלנים משתמשים בתור תירוץ במיעוט זעיר של משפחות שכולות חולות רוח שמעוניינות ב'טקס' הזה, ומתעלמים מרוב מוחלט של המשפחות השכולות שרואות בכך ביזוי זכרון יקיריהם. אז אם התירוץ שלכם הוא שאסור לבקר את הטקס בגלל 'משפחות שכולות' הנה אני בא בתור משפחה שכולה ואומר תתביישו. הטקס פוגע בי ומעליב אותי ופוגע בזכרו של יוני". 


כשנשאל על ההתבטאות נגד ההורים השכולים הלוקחים חלק בטקס, הוסיף בנו של ראש הממשלה כי "הם אכן חולי רוח על פי כל סטנדרט אנושי בסיסי משחר ההיסטוריה. גם אם הפרוגרסיביים מנסים לשכנע אותנו ששחור זה לבן ויום זה לילה".