"ראש הממשלה בנימין נתניהו, נתן לי אור ירוק לקדם את הצעת החוק להחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח ואנחנו מעוניינים להעלות את הצעת חוק כבר בשבוע הבא", כך אומרת הבוקר, ח"כ שרן השכל (ליכוד).



לדבריה "המהלך לקדם את החקיקה יהיה בגיבוי מלא של מפלגת הליכוד וראש הממשלה. אני מאוד מקווה שמפלגת כחול לבן לא תשים לנו מכשולים בדרך".


ח"כ השכל, קראה לכחול לבן להצטרף לליכוד ולתמוך בהצעת החוק "לאור ההכרזה של הנשיא טראמפ, כי ההתיישבות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן אינה נוגדת את החוק הבינלאומי, ולאור ההזדמנות החד פעמית שניצבת לפנינו אל מול הממשל האמריקני".



ח"כ שרון השכל. צילום: מרים אלסטר,פלאש 90
ח"כ שרון השכל. צילום: מרים אלסטר,פלאש 90



אתמול פנתה ח"כ השכל ליו"ר הועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), בבקשה להעניק להצעת החוק שלה פטור מחובת הנחה, כלומר לאפשר לה לזרז את קידום החוק, כדי להביא אותה להצבעה במליאה כבר בשבוע הבא. בהליך רגיל יש להמתין 45 יום לפני שניתן להעלות בטרומית הצעת חוק פרטית. לדבריה: "ההצעה מקבלת גיבוי מלא מראש הממשלה ואני מצפה גם ממפלגות כמו כחול לבן, העבודה וישראל ביתנו שכבר הצהירו בעבר כי יקדמו החלת ריבונות בבקעת הירדן וצפון ים המלח, שיתמכו בהצעה לכן לכן קוראת להן לעמוד מאחורי ההבטחות והדיבורים ולהצביע יחד עם הליכוד על החלת הריבונות. אין שום סיבה שהצעת החוק החשובה לא תעבור במליאה ברוב של 80 ח"כים".



 עוד הוסיפה ח"כ השכל: "אני מבקשת לקיים דיון דחוף, כבר בישיבה הבאה של הועדה המסדרת, על מנת לקבל פטור מחובת הנחה להצעת החוק ומקווה שח"כ ניסנקורן, יכבד את הסטטוס קוו בנושא השיוויון בכמות הפטורים מחובת הנחה שניתנות לקואליציה והאופוזיציה שנהוגה עד כה".


יצוין כי על שולחן הכנסת מונחות מספר הצעות חוק נוספות לסיפוח הבקעה. הצעות דומות הגישו גם ח"כ מיכל שיר, וח"כ יואב קיש מהליכוד.


גם שרת המשפטיים לשעבר ח"כ איילת שקד, הגישה הצעת חוק סיפוח אזורי בקעת הירדן, גוש עציון ומעלה אדומים. הצעת החוק כוללת החלת ריבונות על מעלה אדומים וכל יישובי המועצה האזורית גוש עציון, אפרת וביתר עילית, לרבות את אזורי המסחר והתעשייה, האתרים הארכיאולוגים, הכבישים, וכן כל יישובי בקעת הירדן והמועצה האזורית מגילות".



בעת הגשת הצעת החוק אמרה שקד כי "כרגע יש חלון הזדמנויות מדיני ונכונות מצד ארה"ב למהלך סיפוח שכזה, שלא יחזור. לכן, אסור להסס או להמתין, לנצל לאלתר את חלון ההזדמנויות הזה ולהתחיל במהלך החלת הריבונות על אזורים אלה. זו סיבה נוספת שאסור לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות".