על פי סקר מנדטים שביצע פרופ' קמיל פוקס ופורסם הערב (שלישי) ב"חדשות 13", אם אכן תתקיים מערכת בחירות נוספת, ובנימין נתניהו ימשיך לכהן כיו"ר הליכוד-גוש הימין צפוי להיחלש משמעותית. במקרה כזה לגוש המרכז-שמאל יהיו 60 מנדטים לעומת 52 בלבד לימין והחרדים, כש"ישראל ביתנו" תשמור על כוחה עם 8 מנדטים.



החלוקה למפלגות: כחול לבן, לאחר ההודעה של יאיר לפיד כי הוא מוותר על הרוטציה, תתחזק ל-37 מנדטים, הליכוד יתחזק במנדט אחד ל-33. הרשימה המשותפת תשמור על כוחה עם 13 מנדטים, וכאמור, גם ליברמן ישמור על כוחו. ליהדות התורה יהיו 7 מנדטים, ש"ס תרד ל-6 מנדטים, והימין החדש תכפיל את כוחה, ל6 מנדטים גם כן. מפלגת העבודה תיחלש במנדט אחד ותרד ל-5, והמחנה הדמוקרטי ישמור על כוחו עם 5 גם כן. בתרחיש זה איחוד מפלגות הימין לא יעבור את אחוז החסימה.





לעומת זאת, נבדק גם תרחיש בו גדעון סער מנצח בפריימריז לראשות הליכוד ועומד בראשות המפלגה. בתרחיש זה הליכוד נחלש משמעותית, אך מפת הגושים נשארת זהה לכנסת הנוכחית: 57 מנדטים למרכז-שמאל, 55 לימין-חרדים ו-8 לישראל ביתנו.



החלוקה למפלגות: כחול לבן מתחזקת ל-35, הליכוד יורד ל-29, הרשימה המשותפת תישאר עם 13, וליברמן יישאר עם 8. יהדות התורה, ש"ס והימין החדש יזכו ל-7 מנדטים כל אחת, המחנה הדמוקרטי ואיחוד הימין עם 5 כל אחת, והעבודה-גשר יורדת ל-4 מנדטים, על גבול אחוז החסימה.


סקר חדשות 13, צילום מסך
סקר חדשות 13, צילום מסך