מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ הולכת ומתרסקת. בימים האחרונים נוטשים אותה בכיריה בזה אחר זה (ראו ידיעה נפרדת בעמוד זה), והסקר המתפרסם כאן מהווה בשורה קשה לאלה שעדיין נשארו בה: לראשונה מאז שהוכרזו הבחירות, המפלגה שבבחירות האחרונות הגיעה ל־33 מנדטים, לא עוברת את אחוז החסימה.

גנץ תקף את נתניהו: "אחרי הבחירות הוא לא יהיה עוד ראש הממשלה"

על פי סקר של מנחם לזר ופאנלס פוליטיקס עבור"מעריב־סופהשבוע", אילו היו הבחירות מתקיימות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 2.6% בלבד, כמו המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה, שהודיע השבוע על כניסתו למרוץ. "גנץ איבד את המנדטים שלו כבר מזמן", אומר עורך הסקר, מנחם לזר. "בסקר הנוכחי הוא מאבד מנדט אחד למפלגת הישראלים של רון חולדאי, אבל מכת החסד או המסמר האחרון בארון של כחול לבן הייתה הופעתו של זליכה. זה דומה למה שקרה לבנט ופייגלין ב־2019. שתי מפלגות שניזונות מקהלים משיקים או חופפים - ונופלות יחד".

גם העבודה (1.1%) והרשימה בראשות עפר שלח (0.4%) לא עוברות את אחוז החסימה, ואין ספק שלקראת הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית ייאלצו מפלגות המרכז־שמאל ליצור חיבורים ביניהן. 

מהסקר עולה כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו מובילה עם 29 מנדטים. תקווה חדשה - אחדות לישראל בראשות גדעון סער, מחוזקת ביפעת שאשא ביטון, מתייצבת אחריה עם 17 מנדטים. יש עתיד-תלם בראשות יאיר לפיד מתרחקת מחלום האלטרנטיבה עם 14 מנדטים בלבד. גם ימינה בראשות נפתלי בנט, שהכריז על עצמו כעל מועמד לראשות הממשלה, צונחת ומקבלת 13 מנדטים.

שאר המפלגות: הרשימה המשותפת משלמת את מחיר הסכסוכים הפנימיים ויורדת ל־11 מנדטים. הישראלים בראשות רון חולדאי ואבי ניסנקורן, שהפציעה רק השבוע בשמי הפוליטיקה, מקבלת 8 מנדטים. מן הסתם קיוו שם ליותר. ש"ס מקבלת אף היא 8 מנדטים, ישראל ביתנו 7, ומרצ 5 בלבד, מה שצריך להדליק אצלה נורות אזהרה.

רשימת המפלגות שלא מגיעות לאחוז החסימה היא ארוכה: כחול לבן, הכלכלית החדשה, עוצמה יהודית, העבודה, רשימת עפר שלח, גשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס, שכנראה תזכה לשריון בליכוד, והבית היהודי. מבחינת גושים מסתמנת התמונה הבאה: מחנה רק־לא־ביבי, הכולל את הרשימה המשותפת – 62, הליכוד והחרדים – 45, ימינה – 13. שיעור המתלבטים גבוה - 19%.

בסקר נוסף נבדקה האפשרות שציפי לבני תצטרף ליש עתיד. במקרה כזה, מפלגתו של לפיד מתחזקת בשני מנדטים על חשבון הישראלים, מפלגתו של זליכה והעבודה. בתרחיש זה מפלגתו של סער מאבדת מנדט. בסקרים השתתפו 531 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתפות בסקר נשלחה ל־3,107 חברים בפאנל). הסקרים נערכו על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקרים נערכו ב־31 בדצמבר 2020. טעות הדגימה המרבית - 4.3%.