לרוב, תחרויות אוכל הן אירוע מבדר ומשעשע לכל היותר, ובמקרים נעימים פחות הן גורמות למבוכה או תחושת עצב על המפסידים. הן נפוצות במיוחד בארה"ב, במסגרת אירועים של אחוות סטודנטים, ולרוב הן עוברות על מי מנוחות. אך ישנם מקרים בהם אירוע כיפי לכל המשפחה הופך לאסון. קייטלין נלסון, סטודנטית  בת 20 מאוניברסיטת הלב הקדוש, בפיירפילד, קונטיקט, מתה לאחר שהשתתפה בתחרות אכילת פנקייקים. התחרות נערכה במסגרת אירוע של האוניברסיטה, במהלכה נלסון הספיקה לאכול רק 4-5 פנקייקים, לפני שהחלה להיחנק, היא התמוטטה והחלה לפרפר. שתי סטודנטיות לסיעוד שנכחו באירוע ניסו להצילה, ואליהן הצטרפו לאחר מכן פרמדיקים והמשטרה


נלסון נלקחה אל בית חולים ליד ברידג'פורט במצב קריטי אך יציב. היא הועברה לאחר מכן למרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה בניו יורק, שם נפטרה, שלושה ימים לאחר האירוע. ממשטרת פיירפילד נמסר שאומנם קייטלין סבלה מאלרגיות למזון, אך אלו לא גרמו למותה.

קייטלין נלסון. צילום מסך מתוך פייסבוק
קייטלין נלסון. צילום מסך מתוך פייסבוק


 
למרבה הצער, זו לא הטרגדיה הראשונה שהכתה במשפחה. אביה של קייטלין, ג'יימס נלסון, שוטר במקצועו, נהרג כשניסה להציל חיים במהלך הפיגוע בתאומים. "מדובר באירוע טרגי שהחל כמשהו מהנה", אמר בוב קלמרס, שוטר במשטרת פיירפילד. "זו הייתה תאונה טרגית"
קייטלין, סטודנטית לעבודה סוציאלית, הייתה פופולרית בקרב מכריה, בתוך האוניברסיטה ומחוץ לה. לאחר מותה נערך טקס לזכרה במקום לימודיה, וכן מאות אנשים פנו לדף הפייסבוק של האוניברסיטה, כדי להביע את צערם על מותה. "לנצח תהיי בליבנו. זהו אובדן נוראי לכולם", כתבה סטפני קינק. "החיוך שלך ועיניך הבורקות לעולם לא ישכחו. אנחנו אוהבים אותך". אישה אחרת, קארול בורדיאר כתבה כי "אין מילים. ליבי שבור מהאובדן הטרגי הזה. תפילותיי עם קייטלין, המשפחה וחבריה וכל משפחת אוניברסיטת הלב הקדוש. מי ייתן ותנוח על משכבה בשלום עם אביה בגן עדן".
גולשת בשם לורי בולינג הוסיפה ש"גן העדן קיבל מלאך נוסף ואנו עצובים מאוד עבור משפחתה של קייטלין. אף משפחה לא צריכה לסבול אובדן של ילדיהם לעולם והם כבר איבדו את אביהם ב9/11. הלב נקרע".