אלכוהול יכול להיות החבר הכי טוב או הסיוט הכי גדול שלכם, תלוי איזה שימוש אתם עושים בו ובאיזה מינון אתם צורכים אותו. בשל היותו משקה חברתי, אין ממש דרך לחמוק ממנו, ולמען האמת לא מומלץ להימנע ממנו באירועים משפחתיים מעיקים, שידועים כמועדים לפורענות. אך בעוד אין סיבה שתפסיקו לחלוטין לשתות, כן שווה לבדוק אופציה של הפחתה ממנו. בפעם הבאה שאתם מתכננים מפגש חברתי, כדאי שתעברו על הרשימה הקצרה הבאה, ותחליטו כמה באמת אתם רוצים לשתות.
 
1. הנגאובר רגשי
אם אתם בני אדם ולא נחתתם מהחלל החיצון, ודאי יצא לכם לפחות פעם אחת בחייכם לחוות את התופעה המחרידה שנגרמת כתוצאה משתיה מופרזת - הלא היא הנגאובר. מדובר באותה התחושה איומה בבוקר, כשאתם קמים וחשים מפורקים, ממש כאילו דרסה אתכם משאית. אבל לצד התחושות הפיזיות, לא רבים מודעים לכך שיש גם מה שמכונה "הנגאובר רגשי"- הדכדוך, החרדה ותחושת הריקנות שאתם חשים לאחר ליל פורענות. בעוד לעיתים מדובר בתחושות שנובעות מחרטה על משהו מטופש שעשינו תחת השפעת אלכוהול, ברוב המקרים זה נובע מחוסר איזון של כימיקלים וחומרים חיוניים בגוף, עקב שתייה מופרזת. 

via GIPHY

2. עלייה משקל
כשמנסים לשמור על המשקל כפי שהוא או אף להפחית ממנו, אלכוהול בהחלט לא עוזר. בגלל שמדובר בשתייה, רבים נוטים לשכוח שהערך הקלורי של משקה בודד שווה ערך לזה של מזונות שונים, והשתייה היחידה שלא תשמין אתכם היא מים. הקלוריות המיותרות הללו שמגיעות משתייה לא רק עלולות להוביל לעלייה במשקל, אלא גם להאט את קצב חילוף החומרים שלכם בטווח הארוך. כיוון שהגוף לא יכול לאחסן אלכוהול, הוא מנסה לפרק אותו מיד. כאשר הגוף עסוק בניסיון לפרק את האלכוהול, הוא לא יכול לפרק חומרים אחרים כמו סוכרים ושומנים באותה היעילות. במשך הזמן, זה מוביל למטבוליזם איטי יותר ועלייה במשקל.

via GIPHY

3. פגיעה באיברים חיוניים
שתייה מופרזת בים אם בסוף שבוע אחד או לאורך זמן פוגעת בתפקוד של איברים חשובים בגוף, וזה בדוק מדעית. בעוד מחקרים הראו ששתייה מתונה יכולה לתרום לבריאות האיברים הללו, שתייה מופרזת עלולה להזיק, ובין היתר יכולה לגרום ללחץ דם גבוה ולשבץ. כמובן שהכבד סובל יותר מכל השאר, ומי ששותה הרבה עלול לפתחת תחלואות כגון כבד שומני, צהבת ועוד. גם המוח, ללבלב ולכליות נגרם נזק. כמו כן אלכוהול אף עלול לגרום לסוגים שונים של סרטן ולהחליש את המערכת החיסונית. במילים אחרות, אף איבר בגוף לא יוצא חי מהוללות אלכוהולית.
 

via GIPHY

4. נזק לכיס
זה לא סוד שאלכוהול הוא יקר, בעיקר עבור מי שצורך אותו באופן קבוע. יציאה בסוף שבוע בלבד יכולה להסתיים בהוצאה של מאות שקלים, שלא לדבר על מאכלים נלווים שצורכים יחד עם האלכוהול (והרי ידוע שהוא מגביר תיאבון). אנשים שצורכים אלכוהול גם במהלך השבוע יחוו נזק כלכלי אף גדול יותר. כל הכסף הזה שהוצא על חומרים שמזיקים לגוף, ולכיס, יכול לשמש אתכם למטרות חיוביות יותר שגם יותירו אתכם יותר מסופקי כמו חופשה חלומית, קניית רכב, או כל דבר העולה על רוחכם.
5. להיות עצמכם
רבים נשענים על אלכוהול באירועים חברתיים מהותיים, ובעוד מדובר כמעט בנורמה חברתית, יש לזה מחיר כבד. אומנם לשתות אלכוהול במפגש משפחתי מעיק יכולה לעזור לכם לא לרצוח את הנוכחים, אך אתם גם עלולים למצוא את עצמכם ללא בגדים על ספינה בדרך לאוזבקיסטן, בלי לדעת איך הגעתם לשם. מעבר לפאדיחות שעלולת להיגרם לכם כתוצאה משכרות, כשאתם שותים, משמעות הדבר שאתם לא שם באמת, אתם לא האני האותנטי שלכם. ההשענות על אלכוהול גם מונעת מכם להתמודד ולפתח את הכישורים החברתיים שלכם. אז אולי בפעם הבאה שאתם מוזמנים למסיבה בעבודה, או יום הולדת של הדודה, נסו במקום לשתות מיץ תפוזים, גם אם כולם סביב יהיו שיכורים. במקרה כזה אגב תוכלו להעלות לפייס, לטייג ולפדח. בהצלחה.