גורמים רשמיים בניו יורק דיווחו השבוע כי גופות של אנשים מאוחסנות ברכבת התחתית של חברת הרכבות MTA, וגלויות לחלוטין לעובדי הרכבת. על פי איגוד עובדי התחבורה בעיר, TWU Local 100, גופות של אנשים שנהרגו בידי רכבות של חברת MTA מאוחסנות בשירותים ובחדרי ההפסקה של העובדים למשך שעות, לפני שפתולוגים מגיעים למקום לאסוף את השרידים. "אנשים אוכלים שם, אנשים שותים שם מים, מאחסנים את הבגדים שלהם שם", אמר נציג האיחוד, דריק אצ'ואריה בהצהרה רשמית, "אף אחד לא צריך מאוחסן בחדרים האלו".

בנוסף לליקוי באחסון הגופות, על פי ה-nydailynews, הנוהל הנהוג כיום הוא שלאחר שהצוותים הרפואיים לוקחים את הגופות מהתחנה, האחריות לניקיון וחיטוי החדרים והציוד מוטלת על צוות הניקיון של הרכבת - אחריות שהמנקים לא הוכשרו לה. דוברת של משרד חקירות מקרי המוות של ניו-יורק אמרה כי גם הצוות של המשרד אינו מטפל בניקיון, וכי הכשרת צוותי ניקוי כאלו תכלול "אמצעי זהירות סטנדרטים אוניברסליים כמו למשל כפפות".

AFP:ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאסיו. צילום
AFP:ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאסיו. צילום

 
ונסה ג'ונס, מפקחת בטיחות מטעם האיחוד, אמרה כי היה מקרה שעובד ניקיון של התחנה נאלץ לנקות משטח עליו הייתה גופה של מנקה אחר, אשר התאבד בקפיצה מול אחת הרכבות ב-2015. "היה אפשר לראות את הדם שנשאר על המשטח", אמרה ג'ונס. נכון לעכשיו, על פי הפרוטוקול, כאשר אדם נהרג ביד רכבת, שוטרים ממשטרת ניו-יורק וצוותי חירום רפואיים, מחויבים להסיר את הגופה מהמסילה או מהרציף, אל תוך אזור שאסור לכניסה לציבור, מתוך כבוד למת וכן כדי שתנועת הרכבות תימשך כרגיל. "אחסון והסרת הגופות נעשה בידי משטרת ניו-יורק ומשרד חוקרי מקרי המוות של ניו-יורק, ואנו דנים יחד עם גורמים רשמיים של חברת הרכבות כיצד כל אחת מהשיטות הנוכחיות ניתנת לשיפור עבור נוחות העובדים שלנו", אמר דובר חברת MTA, שאמס טארק.

האיחוד כבר הגיש עשרות תלונות בשנה האחרונה בלבד כדי שיחולו שינויים בנושא, ואפילו עירבו את ראש העיר ניו-יורק, ביל דה בלאסיו. מנגד, הדוברת של דה בלאסיו, אוליביה לפירולירי, אמרה כי משרד חקירות המוות קיבל תקציב של 11 מיליון דולרים מאז 2014 על מנת להגדיל את הצוות שלו ולקצר את זמן ההגעה למקום. "משרד חקירות מקרי המוות ומשטרת ניו-יורק מחויבים לצמצם את זמני התגובה שלהם עוד יותר כדי להבטיח הן את הטיפול ההומני במנוח, והן את את בריאותם של עובדי הרכבת התחתית ושל הנוסעים", אמרה.