זיהום ימי הוא תופעה כלל עולמית למרבה הצער ומהווה אחת מתופעות הלוואי הקשות ביותר של הליך התיעוש וההתקדמות הטכנולוגית שעברה החברה האנושית. בעוד קידמה היא דבר מבורך, חשוב לזכור לצד זאת שיש לנו גם אחריות לשמור על הסביבה בה אנו חיים, ולא להרוס ולרסק אותה עד שלא יישאר ממנה דבר. אבל לפעמים קל שלא להסתכל על הלכלוך, הזוהמה וכמויות הזבל שאנו מייצרים, קל "לשכוח" את הדברים הללו שהורסים את הטבע ככלל ואת הטבע הימי בפרט.



בדיוק בשל סיבות אלו, החליטה קבוצת אנשים טובים לפתוח תערוכה מקסימה בשם Bizarre Beachcombing, שכשמה כן היא - מיצג צילומי מרתק של עצמים מוזרים שנמצאו על החוף. התערוכה, שמוצגת בימים אלו בקורנוול שבאנגליה, מציגה בדרך צבעונית וייחודית את הבעיה המתמשכת של זיהום הפלסטיק הימי בחופי קורניש שבקורנוול. מדובר ביוזמה מבורכת של האגודות ההתנדבותיות the Friends of Portheras Cove וכן Pendeen community centre, אשר עמלו במשך יותר משנה בניקיון החופים. התערוכה מורכבת מכל החפצים והצעצועים הרבים שנאספו בידיהם.



בין מגוון החפצים הרחב אפשר למצוא חלקים וציוד מספינות, זוגות מכנסיים, מצתים והמוני צעצועי וינטאג'. אומנם ישנם הרבה פריטים ייחודיים באוסף, אך האובייקטים בולטים בעיקר בכמות שלהם ולא באינדיבידואליות שלהם, ובכך עוזרים להדגיש את היקף הבעיה הקשה.

התערוכה החמוצה-מתוקה פתוחה בחינם לציבור הרחב במהלך חודש אוגוסט. מי מאיתנו שלא מתכננים לטוס בקרוב לאנגליה, יוכלו ליהנות מחלק מהצילומים שבתערוכה שהועלו לקבוצת הפייסבוק שלה.


כפי שניתן לראות, הצילומים הם שמחים-עצובים ומציגים המון חוש הומור, הן בדרך בה אורגנו החפצים שבהם והן בזוויות הצילום. מדובר בדרך מרוככת להעברת מסר חריף. 





מדובר בצילומים שובי לב עם מסר חשוב, כשרבים מהחפצים, בעיקר הצעצועים, עושים חשק להגיע ולאמץ אותם, ולא ברור כלל למה הם נזרקו וננטשו.




כעת נוכל לקוות שפרויקט חשוב כזה יתבצע גם בישראל, כמובן לצד תערוכה מקסימה ומעוררת מחשבה.