מצב הרוח שלנו והבריאות הנפשית שלנו תלויים בהמון גורמים, חיצוניים ופנימיים כאחד. תמיד אומרים לנו שהאושר מגיע מבפנים ושאם נחשוב חיובי יהיה חיובי, אבל זה לא מדויק, וגם החברים שלנו תורמים לתחושה הכללית שלנו. למעשה, על פי מחקר חדש שנעשה בארה"ב, לחברים שלנו יש השפעה אדירה על מצב הרוח שלנו, לטוב או לרע.



במחקר, של אוניברסיטת וורוויק, נשאלו 2,000 סטודנטים על מעגל החברים שלהם ועל ההשפעה של החברויות הללו על מצבם הכללי. הם נשאלו על כך שוב חצי שנה לאחר מכן.  בהתבסס על תשובותיהם, נמצא שמצב רוח של קבוצת חברים הוא מדבק, בין אם הוא טוב ובין אם הוא רע. למעשה, נמצא ש"ככל שיש יותר חברים עם מצב רוח רע, כך עולה הסיכוי שגם מצב הרוח שלהם יהפוך גרוע יותר, וכן יש סבירות נמוכה יותר שמצב רוחם ישתפר, ולהפך בהקשר לחברים עם מצב רוח טוב". 

 

 

אומנם לחברים יש השפעה על מצב הרוח שלנו, אך נעשתה במחקר אבחנה ברורה בין מצב רוח רע או ירוד לבין דיכאון, שאינו מדבק. "התוצאות מראות שגם מצב רוח טוב וגם מצב רוח רע הם מדבקים, אך בעוד מצב רוח טוב הוא מדבק מספיק כדי לגרום לאנשים לעבור ממצב של דיכאון למצב בו הם לא מדוכאים, מצב רוח רע אינו מדבק מספיק כדי לגרום לאדם להיות בדיכאון". החוקר המוביל במחקר, רוברט אייר, הוסיף בנושא כי המצב המידבק הזה הוא "תגובה אמפטתית נורמלית שכולנו מכירים, ומשהו שאנו מבינים בשכל הישר".