מאז ומתמיד המין האנושי היה אובססיבי וסקרן בכל הנוגע לסקס, כשמה שהשתנה עם הזמן היה הפתיחות בנושא והדיבור עליו. במרוצת ההיסטוריה אנשים התנסו בסוגים רבים של אקטים מיניים בחשש ובמחשכים. זה נחשב למשהו שאסור לעשות ועוד פחות לדבר עליו, בעיקר בכל הקשור לפעילויות מיניות שנחשבות לא נורמטיביות. כיום, כך עולה לפחות ממחקר חדש, יש יותר פתיחות לגבי מין לא שגרתי, אבל פחות אנשים מעזים להתנסות בו מבעבר. 



במחקר נבדקו עמדותיהם של צעירים לגבי פעילויות מיניות סטנדרטיות ולא סטנדרטיות, בעיקר סקס בשלישיה, לעומת ההתנסות שלהם בפעילויות אלו בפועל. עבור המטרה גייסו חוקרים מאוניברסיטת ניו ברונסוויק 300 סטודנטים וסטודנטיות סטרייטים בשנות העשרים לחייהם. על פי המחקר, רבים מהמשתתפים הביעו עניין בפעילויות מיניות פחות מקובלות, כמו בסקס קבוצתי ו"שלישייה", אך מספר האנשים שעושים זאת בפועל היה נמוך. הממצא הזה הפתיע את החוקרים אך לדעתם יש הסבר לפער הזה. לגבי העניין הרב, הפסיכולוגית אשלי תומפסון, שעמדה בראש המחקר, הסבירה ש"יש גישה גדולה יותר לפורנו מאשר בעבר, כך שאנו רואים יותר פעילויות והתנהגויות מיניות, מה שמעלה את רמת העניין בהם. אני משערת שזה נכון גם לגבי סקס בשלישיה ואף יותר". כדי להבין מה פשר ההיענות הנמוכה מנגד, החוקרים ביקשו מהמשתתפים לפרט עוד על העדפותיהם המיניות.



הסטודנטים והסטודנטיות נשאלו בין היתר אם היו מעדיפים שהשניים הנוספים בשלישיה יהיו מהמין השני או אחד מכל מין. באופן לא מפתיע, נמצא שגברים יותר מנשים נטו להביע יותר עניין בסקס בשלישייה. "רואים את זה במחקרי סקס באופן כללי", אמרה תומפסון. "גברים מביעים יותר עניין ללא תלות בסוג הפעילות המינית: אורלי, אנאלי, מזדמן, קשר רציני". כמו כן, מרבית הגברים העידו שהיו מעדיפים ששני הפרטנרים בשלישיה יהיו נשים. בנוסף לכך, מספר הגברים שרצו שאחד הפרטנרים יהיה גבר, היה דומה למספר הנשים שהביעו עניין בסקס בשלישיה. כלומר מספר די נמוך. 


 
גברים רוצים שלישייה יותר מנשים. מפתיע. צילום: אינגאימג
גברים רוצים שלישייה יותר מנשים. מפתיע. צילום: אינגאימג

 
כמו כן נמצא שגברים, יותר מנשים, הביעו עניין בשלישיה עם בני הזוג הקבועים שלהם. אבל למרות כל הדיבורים, רק 13% מהמשתתפים במחקר אמרו שהשתתפו אי פעם בסקס בשלישיה. בחקר זה הנושא לא נבחן לעומק, אך לדעת החוקרים, הפערים הללו נובעים לא רק בגלל רצון המשתתפים, אלא מעידים גם על תכתיבי החברה. באשר לכך שגברים העדיפו נשים בשלישיה אמרה תומפסון: "יש מסרים בתקשורת ובחברה לפיהם זה מגניב או לוהט לראות שתי נשים ביחד, אבל זה לא כך לגבי שני גברים. זה נראה כמעט לא יפה בעין".
 
כמו כן, היעדר ההתנסות בשלישייה מצד שני המינים, מעיד לדעת החוקרים מפחד ומחשש לסטיגמה. עם זאת, נשים חוששות יותר מההשלכות מאשר גברים. "נשים בייחוד עלולות לחוות השלכות שליליות יותר מאשר גברים. יכול להיות שהעוצמה של זה קשורה לסטיגמה שהופכת לרגשות של אשמה ובושה", אמרה תומפסון. על מנת להבין בצורה יותר מעמיקה את הסיבה לכך שאנשים נמנעים מסקס לא נורמטיבי, כמו שלישייה, מתכננים החוקרים מחקר המשך.