מערכות יחסים זה דבר מסובך מאוד, והסיבות לכך שקשר לא עובד הן רבות ומגוונות - החל מקשיים בשל חוסר תיאום ציפיות, דרך כיוון בקשר ובחיים שהשתנה ועד חוסר התאמה מוחלט בין בני הזוג. כמובן שזו לא סיבה לוותר על מציאת קשר ארוך טווח, אך אם מתחשק לכם משהו קליל יותר, תמיד אפשר לנסות "להיות רק יזיזים". כפי שוודאי ניחשתם, רבים כבר התנסו בקשר כזה, ולמעשה, על פי סקר חדש, מעל מחצית (57%) ענו כי היו בעבר או שהם נמצאים כעת בקשר של יזיזות. בסקר, של האתר לייעוץ און-ליין DrEd.com השתתפו 1,000 גברים ונשים מארה"ב ואירופה,


אירופה מול ארה"ב: איפה מעדיפים להיות רק יזיזים?

שנשאלו על עמדתם בנוגע לידידים עם הטבות ("יזיזים"). חלק מהמשתתפים סיפרו על קשרי יזיזות עכשוויים, אחרים- הנמצאים במערכות יחסים רציניות- סיפרו על קשרי עבר. בסך הכל, כאמור, הרוב היו בשלב כזה או אחר בקשר יזיזות, אם כי התופעה רווחה יותר באירופה. בארה"ב רק 18% מהנשים ו-17% מהגברים הודו שהתנסו בקשר מסוג זה. באירופה לעומת זאת, שני המינים היו פתוחים יותר להתנסות זו, כשנשים (31%) נטו מעט יותר מגברים (25%) להיות בקשר מיני עם ידיד.



סקס בין ידידים. צילום: אינגאימג
סקס בין ידידים. צילום: אינגאימג

כדאי או לא? היתרונות שבקשר בין יזיזים

תלוי מה אתם מחפשים. בסך הכל, אנשים מארה"ב ואירופה כאחד, שהיו בקשר עם ידיד נטו יותר להיות מסופקים מחיי המין שלהם, לעומת חבריהם הנמצאים בקשר רציני. מהסקר עולה שכמחצית (51%) מהמשתתפים אמרו שהם מסופקים מחיי המין שלהן, 30% אמרו שהם מעט מרוצים ו-19% שחיי המין עם יזיזים לא מספקים אותם. זאת לעומת אנשי מערכות היחסים הרציניות, כשרק  43% מהם טענו שהם מסופקים מחיי המין שלהם, ומספר רב יותר טענו שהם מסופקים רק מעט (26%) או לא מסופקים כלל (31%).
כפי שכבר הבנתם, הקשר נועד למטרה אחת, בעיקר, ולפי תשובות המשתתפים, הוא בהחלט מספק את הסחורה. מעבר לכך, יתרון בולט שחזר על עצמו במרבית התשובות הוא שדנים על מין בטוח ועל אמצעי מניעה. אלו היתרונות הנוספים שמביא עמו קשר ממין זה: מדברים במקום לשלוח הודעות (59% מהגברים, לעומת 46% מהנשים), מדברים על העדפות במיטה ( 53% מהגברים, לעומת 65% מהנשים), מתכרבלים (44% מהגברים, לעומת 52% מהנשים), מדברים על מין בטוח (56% מהגברים, לעומת 52% מהנשים), אוכלים יחד בראנץ' (34% מהגברים, לעומת 22% מהנשים%).

via GIPHY