לנסוע בתחבורה ציבורית זה סיוט, ובעיקר כשמדובר באוטובוסים כבר עדיף ללכת ברגל. אם לא די בכך שזהו כלי רכב גדול, מגושם ואיטי במיוחד, הנהגים שלו ברוב המקרים אכזריים וכועסים, והנוסעים איומים לא פחות. אי לכך, קטטות ותקיפות שמתרחשות על האוטובוס אינן מפתיעות, אפילו כשזה לא קורה בישראל.


לאחרונה נהג אוטובוס מקולומביה תועד תוקף נוסע, כי התעצבן שהוא לא הפסיק ללחוץ על כפתור העצירה. אירוע התקיפה הסוער תועד בידי אחד הנוסעים, וכעת נחקר בידי משטרת קרטחנה, קולומביה. הנוסע המותקף, דייויד פרז, סיפר לכלי התקשורת המקומיים שהוא מתכוון להגיש תלונה, וסיפר כי לחץ על כפתור העצירה בגלל שהנהג לא עצר לו, מה שגרם לו לפספס את התחנה. "הייתי צריך לשים את הידיים מעלי כדי להגן על עצמי, כי הוא רצה לשרוט לי את הפנים", אמר פרז. "הוא גם תפס אותי בצוואר ואני מרגישה שאני מאבד את הקול שלי. הכתף כואבת לי ויש לי אצבע פצועה".
 


נציג של החברה המפעילה את האוטובוסים, Transcaribe, הומברטו ריפול, אמר בתגובה כי "התנהגות הנהג לא יכולה להיות מוצדקת בשום אופן, אבל הייתה התגרות קודמת". לדבריו, הנהג סיפר לו כי נוסעים אחרים התעצבנו גם הם על פרז, ואיימו להתקשר למשטרה. על פי עדי ראיה באוטובוס, פרז המשיך ללחוץ על הכפתור למרות הזהרות חוזרות ונשנות מצד הנהג. בשלב מסוים הנהג איבד את קור הרוח שלו, עצר את האוטובוס והחל לתקוף את פרז ולחנוק אותו. בשלב זה מספר נוסעים זינקו על הנהג והצליחו לבסוף להסירו מפרז. לאחר האירוע, הנהג נלקח לחקירה, אם כי טרם הוגשה נגדו תלונה.