בדרך כלל, כשאדם מבצע עבירה חמורה הוא עלול לצמוא עצמו בבית משפט, אך לפעמים מתהפכות היוצרות והשופט עצמו מתבקש להופיע בפני שופט. לאחרונה שופט פלילים מחוזי ממחוז רמזי, מינסוטה, מצא עצמו בצד השני של החוק, לאחר שנתפס נוהג בשכרות. למזלו הוא קיבל עונש יחסית קל, ייתכן שבשל מעמדו.



השופט, גורדיפ אטואל, 43, הורשע השבוע בנהיגה בשכרות מדרגה שלישית, לאחר שנמצאה בדמו רמת אלכוהול שגבוהה פי שניים מהרמה המותרת בחוק. הוא היה אמור להיות מואשם בסעיפים נוספים, ביניהם נהיגה לא אחראית ואי עצירה, אך אלו בוטלו. על פי חדשות "פוקס 9", זו היא הפעם השנייה שאטואל נעצר על נהיגה בשכרות, כשהעבירה הקודמת שלו הייתה ב-2006. הוא משמש כשופט במחוז רמזי החל מ-2016, אך בשל מעצרו עתידו במקום אינו ידוע בשלב זה.

 
על פי הדיווחים המקומיים, אטואל נהג תחת השפעה בליל השנה החדשה, סביב השעה אחת בלילה. כאשר שוטר הבחין שהוא נוהג במהירות גבוהה מהמותר והחל לנסוע אחריו, ואף הבחין שהוא מתקשה לעצור ברמזור. אטואל התבקש לעצור בצד, ובדיקות שנערכו לו במקום הראו ללא ספק כי הוא שיכור - עיניו היו אדומות, דיבורו היה עמום ומפיו נדף ריח חריף של אלכוהול. כמו כן, בדיקת נשימה הראתה שרמת האלכוהול בדמו היא 0.17, כשבמינסוטה הרמה המקסימלית המותרת היא 0.08. למרות כל זאת, אטואל ניסה לטעון ששתה רק שתי כוסות יין וכוס ג'ין עם טוניק, כמות שלא מתיישרת עם שכרות כזו.
 
השופט השיכור גארדיפ אטואל. צילום מסך
השופט השיכור גארדיפ אטואל. צילום מסך


למרות שנהיגתו הייתה עלולה לסכן את חייהם של נהגים אחרים בכביש וכן הולכי רגל, הוא יצא יחסית בזול מהסיפור. אטואל נידון למעצר בית של 20 יום, כמו כן וקנס של 900 דולרים. בנוסף, עליו לעבור הערכה לבדיקת התמכרות לאלכוהול וסמים. במידה וייתפס שוב בעבירת נהיגה הקשורה באלכוהול וסמים בשנה הקרובה ,עונשו עלול להיות כבד יותר.