בדרך כלל, גירושים נחשבים כמשהו שלילי ומבייש, שעדיף להימנע ממנו או להסתיר אותו. עם זאת, בימינו התפיסה הזו מתחילה להשתנות, וניתן לראות יותר ויותר אנשים שמחליטים לראות באירוע כמשמח וכסיבה לחגיגה. זה בדיוק מה שעשתה אישה אחת מססקצ'ואן, קנדה, שעוד לפני שיבש הדיו על מסמכי הגירושים שלה, החליטה לארגן לעצמה "מסיבת גירושים".



כשנישואיה של ניקול ניזנר, 36, התפרקו לאחר 13 שנים, היא הייתה מודאגת ולא ידעה מה לעשות. "היו לי שתי אופציות; לבכות ולהיות אומללה, או לחגוג את ההתחלה החדשה, ההזדמנות השנייה שקיבלתי", סיפרה ניזנר, אם לשניים לחדשות Love What Matters. לשמחתה היא בחרה באופציה השנייה, שעזרה לה לדבריה לצלוח את ההליך הקשה. את הרעיון לחגיגה הלא שגרתית, ניקול קיבלה מאירועים דומים שראתה ברשת. "נתקלתי במסיבות גירושים באינטרנט וחשבתי לעצמי, למה לא לחגוג בעצם", הסבירה. "סיפרתי על זה לאחת החברות שלי והיא לקחה פיקוד ותכננה את המסיבה עם חברות נוספות".


אותן חברות קרובות הוכיחו את אהבתן לניקול, והעניקו לה את המסיבה הכי מרגשת שאפשר להעניק למישהי שבדיוק התגרשה. יחד עם אלכוהול, עוגות ומתנות, החברות הביאו הפתעה נוספת - שמלות הכלה שלהן. "כשפתחתי את הדלת כל החברות שלי הביאו שמלות כלה, זה היה כל כך כייפי", סיפרה ניזנר. "לא היה לי מושג שזו התכנית שלהן, אז הלכתי לחדר שלי והבאתי את שמלת הכלה שלי. כולנו עזרנו האחת לשנייה ללבוש את השמלות, רקדנו, הצטלמנו והעלנו זיכרונות מנישואינו, ילדינו, המשפחות והחברים שלנו".
 

המסיבה עזרה לה בהליך הגירושים הקשה. ניקול ניזנר, פייסבוק
המסיבה עזרה לה בהליך הגירושים הקשה. ניקול ניזנר, פייסבוק


אומנם בהתחלה הגירושים היו לה קשים, אך הרווקה הטרייה טוענת שהמסיבה בהחלט עזרה לה להתגבר עליהם. "גירושים הם קשים, לא משנה הסיבה שגרמה לכך - זה הליך מאוד כואב", הסבירה ניקול. "בעזרת המסיבה הרגשתי כל כך שמחה, הרגשתי אהובה. אין דבר כיפי יותר מלהיות מוקפת בחברות קרובות שתומכות בך ויהי מה. אנחנו עוברות יחד את הטוב ואת הרע, ואחרי המסיבה ידעתי שאני אהיה בסדר".
 
במסיבה היה הרבה אלכוהול, אוכל, וחברות טובות. ניקול ניזנר, פייסבוק
במסיבה היה הרבה אלכוהול, אוכל, וחברות טובות. ניקול ניזנר, פייסבוק


כעת, כשהיא מצוידת בהמון תמיכה ואהבה של חברותיה, ניקול מצפה בכיליון עיניים לחייה החדשים, ואינה מודאגת מעתידה. למעשה, היא כבר המשיכה הלאה, ומתמקדת בלחיות את חייה במלואם. "אני עושה כושר בקביעות, התחלתי לצייר, אני עובדת על הבריאות הנפשית שלי ומתמקדת בילדים שלי", הסבירה ניקול. "אני ממליצה על מסיבת גירושים חיובית לכל אחד - אין דבר מספק יותר מאשר להפוך משהו שלילי לחיובי". היא הוסיפה שהמסיבה "לא בהכרח חוגגת את הגירושים עצמם, אלא יותר עוסקת בחברות ותמיכה בי בעודי מתחילה בפרק חדש בחיי. הנשים הללו הגיעו כדי שאני אדע שאני אהובה ונתמכת".