בעוד רבים מאיתנו חיים ממשכורת למשכורת ומתקשים לסיים את החודש, יש אנשים בעולם שיש להם יותר כסף ממה שהם יכולים להתמודד אתו. למעשה, דו"ח חדש שיצא לאחרונה בדק ומצא שיש ערים בעולם בהן לכל תושב יש בממוצע טריליוני דולרים, שזה הרבה מאוד כסף. מצד אחד זה די מדכא, הידיעה שיש אנשים בעולם שטובעים בכסף של עצמם בעוד לאחרים אין כמעט כלום. אבל מצד שני, הנתונים האלו יכולים לתת לנו מוטיבציה לדחוף את עצמנו לעבר רמת חיים טובה יותר ושכר שיהיה יותר לראות עינינו, גם אם לא נהיה עשירים.



בדו"ח החדש של New World Wealth נמצאו עשר הערים העשירות בעולם, תוך התבססות על בדיקת הון אישי משולב, מה שהגדירו החוקרים כ"הון פרטי כולל". לדברי החוקרים, עושר פרטי הוא מדד טוב יותר לבריאות פיננסית של משק כלכלי מסוים, לעומת בדיקה דרך התמ"ג (תוצר גולמי מקומי). הערים שנכנסו לרשימה היו גם בעלות אוכלוסיה גדולה וגם בעלות כמות גדולה של תושבים בעלי הון, כשלכל תושב יש בממוצע בין 1-3 טריליון דולרים.



הון אישי אדיר ואי שוויון גדול לא פחות. ניו יורק צילום: רויטרס
הון אישי אדיר ואי שוויון גדול לא פחות. ניו יורק צילום: רויטרס


לצד זאת, חשוב לזכור שמדובר בממוצע כך שגם אם עיר מסוימת נכנסה לרשימה זה בוודאי לא אומר שכל התושבים בה עשירים. למעשה, החוקרים מצאו שדווקא בערים שנכנסו לרשימה אי השוויון הכלכלי היה גבוה במיוחד. "הממצא העיקרי של המחקר הוא ששיעורי עוני נוטים להיות גבוהים יותר בערים בהן אי השוויון הכלכלי גבוה יותר, מה שמצביע על קשר בין עלייה באי שוויון לבין עלייה בשיעורי העוני", הסבירה ד"ר אביגייל מק'נייט, מבית הספר לכלכלה בלונדון וחוקרת מובילה במחקר. בנוסף לכך, חוקרים מארגון Euromonitor International אף מצאו שלוס אנג'לס וניו יורק שנכנסו גם הן לרשימה, הן מבין הערים בעלות אי בשוויון הכלכלי הגבוה ביותר.
 

10 הערים העשירות ביותר 

1. ניו יורק - 3 טריליון דולרים
 
2. לונדון - 2.7 טריליון דולרים
 
3. טוקיו - 2.5 טריליון דולרים
 
4. עמק הסיליקון - 2.3 טריליון דולרים
 
5. בייג'ינג - 2.2 טריליון דולרים
 
6. שאנגחאי - 2.1 טריליון דולרים
 
7. לוס אנג'לס - 1.4 טריליון דולרים
 
8. הונג קונג - 1.3 טריליון דולרים
 
9. סידני - 1 טריליון דולרים
 
10. סינגפור - 1 טריליון דולרים