בכל הקשור לסלט, אנשים מתחלקים לשלוש קבוצות - אלו שחולים עליו ואוכלים אותו יום ולילה, אלו שבסדר איתו ומכניסים אותו לפיהם כי זה בריא ואלו ששונאים סלט ולא מוכנים לשהות באותו בית בו יש ירקות טריים. קאלום פוליי בן ה-19 שייך לקבוצה האחרונה, ולכן איים לרצוח את אביו לאחר שהוגש לו סלט בארוחת הערב.



הכל החל כשפוליי, תושב העיר בקינגסטון אפון הול, בריטניה, ישב לארוחת ערב עם אמו ואחותו, כשאמו "עשתה טעות מרה והגישה לו סלט". כשפוליי הסתכל על הצלחת הוא איבד את זה לחלוטין, וארוחת הערב המשפחתית הפכה לסיוט. "הוא מיד הפך אלים והחל להכות את הדלת עם אגרופיו", אמר התובע הווארד שו, במהלך דיון בבית המשפט הול קראון קורט. "הוא זרק את הסלט, הפך את השולחן והיה אלים מילולית כלפי אמו. הוא התבקש לעזוב את הבית וכך עשה".

אימו המבוהלת התקשרה לאביו שיחזור מהר הביתה, וכשהוא הגיע ארז את הבגדים של פוליי, והגיש לו אותם כשחזר לפתע. זה גרם לפוליי לכעוס עוד יותר והוא צעק על אביו ש"אלו לא כל הבגדים שלי" והטיח בו האשמות נוספות. "לאחר מכן הוא איים לשבור את כל החלונות, בעט בסל מחזור והוציא מכיסו סכין", הוסיף שו. 

  
קילל את אימו כשהגישה לו סלט. קאלום פוליי, פייסבוק
קילל את אימו כשהגישה לו סלט. קאלום פוליי, פייסבוק

 
אחותו של פוליי מיהרה לעמוד בין השניים והפרידה ביניהם, ובשלב זה "פוליי איים לדקור את אביו בראשו". בתגובה אביו אמר לו: "אם אתה רוצה להיות גבר תתנהג כמו גבר ותעזוב את המקום". זה גרם לפוליי להתחרפן עוד יותר והוא ניסה לתת אגרוף לאביו, אך למרבה המזל פספס. הוא יצא החוצה לגינה האחורית וחתך את חבל מכונת הכביסה, במטרה להשתמש בו ככלי נשק. למרבה המזל, המשטרה הגיע למקום ועצרה את פוליי לפני שהספיק לגרום נזק פיזי לבני משפחתו.

על פי דיווח של חדשות "הול דיילי מייל", פוליי הודה שהיה אלים מילולית כלפי אמו ואיים על אביו באמצעות סכין כי "כעס שנתנו לו סלט לארוחת ערב". כשהוריו ביקשו שהשופט יוציא נגדו צו הרחקה, עורך דינו מחה על כך וטען: "הוא היה מאז בקשר עם משפחתו והם מדברים כמעט כל יום, הוא אפילו הגיע אליהם הביתה ולא היו כל בעיות. צו מניע לא יאפשר התפייסות בין הצדדים"
 
קאלום פוליי. צילום: פייסבוק
קאלום פוליי. צילום: פייסבוק

 
לדבריו, פוליי היה אלים בגלל עברו הקשה והעובדה שלא זכה לתמיכה: "כשהיה צעיר יותר חווה התעללות בבית הספר, והרגיש שלא קיבל עזרה לטפל בזה. זה משהו שנשאר איתו ויצר אצלו קשיים, מה שלבסוף הוביל לאירוע הזה". למרות מעשיו האיומים, פוליי יצא יחסית בזול, וקיבל שנתיים עבודות שירות. בנוסף, השופט הזהיר אותו שזו ההזדמנות האחרונה שלו ואם יפשל שוב יכנס לכלא: "אני נותן לך את ההזדמנות הזו, בבקשה תנצל אותה".