התביעה בפריז הודיעה היום (שני) על פתיחת חקירה בחשד לתמיכה בטרור נגד הקומיקאי האנטישמי דיודונה אחרי שכתב בחשבון בפייסבוק שלו "אני שרלי קוליבאלי" על שמם של המגזין הצרפתי והמחבל מהמרכול היהודי.

אמש, פרסם דיודונה פוסט שבו סיפר כי הוא השתתף במצעד הענק בפריז, אותו כינה "אגדי! רגע קסום ששווה למפץ הגדול שיצר את היקום". "אני יודע שהלילה, אני מרגיש כמו צ'רלי קוליבאלי", כתב דיודונה, כשהוא משלב את הסיסמה הפופולרית כיום בצרפת "אני שרלי" עם שמו של המחבל האסלאמי.

הבוקר הודיע שר הפנים, ברנר קנזב, כי הנחה את רשויות אכיפת החוק לבחון אם מדובר בהפרה של החוק, וזמן קצר לאחר מכן הודיע משרד התובע בפריז כי הוחלט לפתוח בחקירה פלילית נגד הקומיקאי על תמיכה בטרור.

"אני מתכוון להעניש בחומרה על ההצהרה הזו אחרי ההפגנה אתמול, אשר מראה חוסר אחריות, חוסר כבוד ונכונות מצד אדם לעורר שנאה ופילוג", אמר קזנב בעת שביקר בבית ספר יהודי בפריז, ליד המקום שבו רצח קוליבאלי שוטרת ביום חמישי בבוקר.

בעקבות ההודעה על החקירה, פרסם דיודונה הודעה שבה האשים כי "המדינה ממשיכה לרדוף את חיי". "במשך שנה, מתייחסים אלי כמו לאויב הציבור מספר אחת, בעודי מבקש רק לצחוק", כתב. "אני רואה בעצמי אמדי קוליבאלי, בעוד שאני לא שונה משרלי".

דיודונה אמבלה אמבלה, שבעברו הרשעות על הסתה אנטישמית, נחשב לאחת הדמויות האנטישמיות הבולטות בצרפת ומופע היחיד בתיאטרון שלו בפריז כולל אמירות גזעניות נגד יהודים. הקומיקאי הצרפתי זכה לתהודה בשל תנועת "הקנל" שהמציא – הנחת היד הנגדית על הכתף כשהזרוע מושטת קדימה – שנחשבת להצדעה הפוכה במועל יד. 

"הטיפשות לא תנצח"
 
בתוך כך הודיעו שורדי מערכת "שארלי הבדו" כי יוציאו גיליון חדש השבוע, בו יוצגו הקריקטורות שעוררו את זעמם של האיסלאמיסטים שביצעו את הפיגוע המחריד במערכת העיתון, בו נהרגו 12 מעובדיו. העיתון יופץ במיליון עותקים, בניגוד לתפוצתו הרגילה של 30 אלף עותקים בלבד, וזאת יעשה במימון ענקית האינטרנט גוגל, שנרתמה לעזור למגזין הפגוע.

"לא ניתן להם לנצח" אמר עיתונאי ה"שארלי הבדו"  פטריק פילו. "אנו כולנו מתייסרים, מכאב, מאבל, מפחד, אך אנו נעשה זאת בכל מקרה בגלל שלא נוכל לתת לטיפשות לנצח". הוסיף פילו.

הצבא הצרפתי נפרש

צרפת תפרוס היום 10,000 חיילים בשטחה ותציב 5,000 שוטרים נוספים על מנת להגן על אתרים של הקהילה היהודית במדינה, זאת לאחר מתקפות הטרור האיסלמיות במדינה שגבו את חייהם של 17 בני אדם בפריז. 

יום לאחר הפגנת ההמונים לזכר הקורבנות בפריז אמר שר ההגנה הצרפתי, ז'אן איב לה דריאן,  כי המדינה נותרה תחת איומים של מתקפות נוספות. חיילי הצבא ישמרו על מרכזי תחבורה, אתרי תיירות ויפטרלו ברחובות מרכזיים. 

"האיומים נותרו ועלינו להגן על עצמנו מהם. מדובר במבצע פנימי בו נשתמש בכמעט אותו סדר כוחות שאנו משתמשים בו מעבר לים", אמר לה דריאן לכתבים לאחר פגישת הקבינט הצרפתי.