הסאגה הסתיימה: ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל נאם לפני ההצבעה בקונגרס פיפ"א והפתיע את היושבים בקהל כשהודיע על החלטתו למשוך את ההצעה להשעיית ישראל מפיפ"א העולמית: "השנה הגעתי עם הצעה להשעות את ההתאחדות של ישראל ואני חושב שזה צודק, אבל הרבה עמיתים שאני מעריך ומכבד את המחויבות שלהם לעניין, הסבירו לי כמה זה כואב להם לשמוע שבמשפחה כזו כמו פיפ"א, את רעיון ההשעייה".



לבסוף, 90% שהם 165 נציגי ההתאחדות הצביעו בעד ההצעה המחודשת, שהיא הקמת וועדה לטיפול ולפיקוח יחסי ישראל והפלסטינים בנושא הכדורגל. הוועדה תטפל בשלוש בעיות שהעלה רג'וב: חופש התנועה של השחקנים הפלסטינים, חקירת גזענות בכדורגל הישראלי ובדיקת הממצאים לגבי חמש הקבוצות מיישובים בשטחים המשחקות בליגה הישראלית.



עיני אמר כי הוא מתנגד לנקודה השלישית, אך יו"ר פיפ"א בלאטר הבהיר שהפלסטינים ביקשו להצביע על שלושת הסעיפים והוא אמר שההצבעה תהיה אכן על כל הסעיפים שידונו בוועדה החיצונית לקונגרס. עיני אמר ל"מעריב אונליין" כי "ההישג הוא חשוב, הן מפני שלא תהיה השעייה והן מפני שנושא הקבוצות מהיישובים בשטחים לא ילך לאו"ם".

 
כאמור, קודם לכן, הכריז רג'וב: "אני מוותר על ההשעייה", והוסיף: "אבל זה לא אומר שאני מוותר על ההתנגדות. ואני חושב שהזמן שלכם כרגע להצביע על שלושה נושאים: הראשון הוא  התנועה. מר פלאטיני ראה את הציוד שנשאר בנמל התעופה הישראלי והייתי צריך לשלם 15,000 דולר בשביל ציוד ששווה 6000 יורו".

"אני מרים כרטיס אדום לגזענות", אמר רג'וב והרים כרטיס אדום פיזית, כמקובל במשחק כדורגל, מה שהתקבל במחיאות כפיים סוערות. "אנחנו קולגות אני רוצה מנגנון, שאתם, הקונגרס תטפלו בו, שיעקוב אחרי מה שקורה".

רג'וב טען כי הוא חושש לחייו: "אני מקבל איומים יום ולילה מהישראלים אם אעשה כך או כך. אולי לא אהיה בחיים כדי לחזור לכאן בשנה הבאה. אדוני הנשיא, אני רוצה שתתמכו בי ובעמי. הכדור הוא במגרש שלכם". עוד סיפר רג'וב כי אחד האנשים שלחצו עליו להסיר את הצעת ההשעייה הוא נסיך הכתר הסעודי טורקי בן סעוד.
המפגינים הפרו-פלסטינים מחוץ לאצטדיון קיבלו בקריאות זעם ובוז את הוויתור על הדרישה להשעיית ישראל. אחץת המפגינות אמרה למעריב: "וועדות חקירה כבר היו בעבר וישראל עשתה מהן צחוק", תוך שהמפגינים צעקו: "פיפ"א תומכת באפרטהייד" ו-"פיפ"א מושחתת".
 
צפו באירוע בקונגרס פיפ"א (החל מ-01:47)



אחריו ביקש לעלות ולנאום יו"ר ההתאחדות הישראלית, עופר עיני, שדיבר בעברית ואמר: "אם ההצעה החדשה הזו היא כפי שנכתבה, היא הצעה שהוצעה על ידינו - ואנחנו מסיכמים לה ונצביע בעדה".
 
אני לא רוצה לבוא בהאשמות אבל אני חושב שכדורגל חייב להוות גשר לשלום. שלום שכולנו רוצים אותו אני אומר לחברי ג'יבריל רג'וב בוא אתה ואני ביחד בכוחות משותפים נעשה כדורגל הכי טוב שיש. אני רוצה שנשתף פעולה ונקשיב אחד לשני. תמיד יהיו חילוקי דעות - אבל אם אנחנו מדברים אז פותרים את הבעיות", אמר עיני.
 
"הצענו וועידה משותפת לפלסטינים ופיפא שתוכל לטפל בבעיה ואני מקווה שנצליח לפתור את כל הבעיה ואני מקווה שהשיתוף פעולה בינינו ואולי יקרב לבבות ויקרב את האנשים יחד ואני מקווה שיום אחרי הקונגרס הזה נצליח לדבר בינינו, לשבת בינינו, כדי שבקונגרס הבא נבוא פה ביחד ונגיד לפיפ"א - אנחנו יודעים לקדם את זה".

"דבר אחד שלא הסכמתי איתך ואני לא מסכים איתך", אמר עיני "אסור לערב פוליטיקה וכדורגל. פיפ"א לא יכולה להפוך לגוף פוליטי כמו האו"ם. ציינת את חמשת הקבוצות - רוב הקבוצות הן קבוצות של ילדים, אנחנו רוצים שכמה ילדים ישחקו בישראל וכמה שיותר ילדים ישחקו בפלסטין".
 
"הייתי מאד רוצה שבפני כולם בוא נלחץ יד ונגיד להם שמפה אנחנו יוצאים לדרך חדשה", אמר עיני וקרא לרג'וב לעלות לבמה וללחוץ את ידו. בתום ההצבעה, צעד עיני לעברו של רג'וב, כשהנציגים שולפים את הטלפונים ומצלמים זאת בהתרגשות - והשניים לחצו ידיים.