שני ישראלים, בשנות החמישים לחייהם, נהרגו בסוף השבוע בתאונות במהלך טיול - האחד במקדוניה והאחר באנדורה. משרד החוץ מטפל בהטסת גופותיהם לארץ. הודעה נמסרה למשפחות ההרוגים.

רון אשוח (54) תושב כפר ויתקין נהרג בתאונת מצנח רחיפה במקדוניה. הוא השאיר אחריו את אשתו סמדר, ארבעה ילדים: זהר (31), שגיא (27), טל (23) וגילי (18), זוג הורים, אח ואחות. 

בני משפחתו סיפרו: "רון הוא דור שלישי בכפר ויתקין, יוצא סיירת גולני, חקלאי, רפתן בכל רמ"ח איבריו, חבר אמיתי, אהוב על כל חבריו, טוב לב ונכון לעזור לכל אחד. איש משפחה למופת. אהבה גדולה היתה לו לרחף במצנח ולצלם את נופי הארץ ממעוף הציפור. הסטטוס שלו בווטסאפ היה 'אם אני לא עונה, אני מרחף'. רון יצא למקדוניה להשתתף בתחרות למצנחי רחיפה ומצא את מותו באימון שקדם לתחרות. רון השאיר אחריו משפחה המומה, אוהבת וכואבת".


אשוח, חקלאי ובן ממשיך במושב, היה רפתן. בכפר ויתקין סיפרו על אדם אהוב שהיה צנחן רחיפה חובב. "הוא טיפח את התחביב בנאמנות רבה וככה מצא את מותו. אנחנו כואבים ובהלם ממותו הטראגי", ציינו בכפר ויתקין.
ביום שישי נהרג מטייל ישראלי (53) באנדורה, כשנפל לתהום מצוק בגובה של עשרות מטרים. האסון אירע בעת שטייל עם חבר בדרך לפסגת קומה פרדוסה, ההר הגבוה ביותר באנדורה, המתנשא לגובה של כ-3,000 מטר. כוחות חילוץ שהוזעקו למקום חילצו את גופת הישראלי שנהרג. חברו שטייל עמו חולץ בשלום.

מאז חודש אפריל נהרגו שבעה ישראלים בתאונות בחו"ל. בתחילת אפריל נהרגה הילדה שני מריל (12) בשריפה בספינת מעבורת סמוך לאי פוקט בתאילנד. באותו חודש נהרג מקס סלע (24) בתאונת אומגה בפרו. בסוף אפריל נהרג אור אסרף (22) מלהבים ברעש האדמה בנפאל. גופתו של אור נמצאה לאחר ימים ארוכים של חיפושים מפרכים, שבהם השתתפו אביו וחבריו לסיירת אגוז שטסו לנפאל.
בחודש שעבר נהרגה צעירה בת 22 בתאונת דרכים בין פלאיה לקנקון במקסיקו. שלושה ישראלים נוספים שהיו ברכב נפצעו. מסכת האסונות נמשכה במיאנמר, כאשר ישראלי בן 62 נהרג בתאונת דרכים.