מצב הכלכלה היוונית הוא רע בלשון המעטה ונדמה שהן מנהיגי אירופה והן מנהיגי יוון מיצו את כל הדרכים האפשריות לפתרון המשבר. למרות זאת, הרשת לא נשארת אדישה נוכח הקריסה האפשרית של הכלכלה היוונית ועתה, עולה קמפיין מימון המונים חדש באתר אינדיגוגו שנועד להציל את הכלכלה היוונית. היעד: גיוס של 1.6 מיליארד אירו.



קודם כל, צריך להבהיר מראש: לא מדובר בבדיחה. כך לפחות טוען ת'ום פיניי, היזם שמאחורי פרויקט "להציל את יוון". לדבריו, ברחבי האיחוד האירופאי גרים כ-503 מיליון תושבים; אם כל אחד מהם יתרום 3 אירו בלבד, יהיה זה מספיק להציל את יוון ולהחזירה למסלול.



כמו כל פרויקט שמנסה לגייס כספים באתרי גיוס המונים כמו אינדיגוגו או קיקסטארטר, גם קמפיין "להציל את יוון" מציע תשורות רבות ומגוונות עבור התרומה הכספית: תמורת 3 אירו תקבלו גלויה של אלכסיס ציפראס, ראש ממשלת יוון; תמורת 6 אירו תקבלו משלוח הביתה של סלט יווני שכולל גבינת פטה וזיתים; תמורת 10 אירו תקבלו בקבוק אוזו; תמורת 5,000 אירו, תקבלו חופשה של שבוע באתונה ותמורת מיליון אירו, תקבלו הוקרת תודה מהעם היווני ומאזרחי האיחוד האירופאי. בעמוד הפרויקט מודגש כי המוצרים אינם "סמליים", אלא מוצרים באיכות גבוהה תוצרת יוון.



עכשיו, אם אתם כמונו, המחשבה הראשונה שעולה לכם לראש היא - מדוע לא הוצע אי יווני כתשורה? אחרי הכל, ישנם כ-6,000 איים ביוון, שמתוכן רק 227 מיושבים. ובכן, פיניי אכן הציע בתחילה אי יווני תמורת 1.6 מיליארד אירו, אולם, הנהלת אינדיגוגו דרשה ממנו להסיר את התשורה, בטענה (מוצדקת למדי, חייבים להודות) ש... איך לומר בעדינות, אין לו את הסמכות למכור אי יווני.



פיניי היזם שעומד מאחורי היוזמה היצירתית מדגיש שהוא לא יצר את הקמפיין, כצעד הצהרתי, אלא כניסיון אמיתי וכן "לעשות משהו". פיניי, מוכר נעליים בריטי בן 29, מספר שהיה בהלם מהתגובות הרבות שזרמו אליו בטוויטר ובמיילים מאז שעלה הקמפיין. אם אכן יעמוד הקמפיין ברף הגבוה שהוצב, הוא מבטיח כי הכסף יעבור בשלמותו לעם היווני - או לממשלה או בדרך אחרת, וכמובן, אם הוא לא יעמוד ביעד, הכספים לא ייגבו מהתומכים. ומה לגבי הדוגמה האישית? פיניי עצמו רכש בקבוק אוזו בשווי 10 אירו, כשלדבריו "אם 1 מכל 3 אירופאים ינהג כמוני, נוכל להגיע ליעד".



נכון לכתיבת שורות אלו, גייס הקמפיין יותר מ-207 אלף אירו, בזכות תרומתם של יותר מ-13 אלף תומכים וקצב התרומות מהיר למדי ועומד על כ-50 אלף אירו בשעה. למרות זאת, כרגע נותר לגייס עוד כסף רב, סהך הכל כ-1,600,000,000 יורו.