הפשרת היחסים בין ארצות הברית למצרים, המשיכה היום (ראשון) ויצרה התרגשות בקרב צמרת המשטר המצרי, שהיה מנודה בשנים האחרונות, בעיקר בגלל שיתוף הפעולה שחוזר למסלולו בין שתי המדינות.

כחלק ממאמציו להכשיר את דעת הקהל להסכם הגרעין עם איראן, אמר מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, הנמצא בביקור עבודה במצרים, כי ההסכם עם איראן יהפוך את מצרים ואת האזור לבטוחים יותר. 
"אנחנו לא יכולים לקבוע בוודאות שהסכם וינה, אם ייושם, יהפוך את מצרים ואת המדינות באזור לבטוחות יותר, אבל אם לא היה הסכם, זה בטוח לא היה קורה", אמר קרי במסיבת עיתונאים לאחר פגישתו עם שר החוץ המצרי סאמח שוקרי. השניים נועדו במשך שעות אחד עם השני ובסיום הפגישה קבעו ערכו מסיבת עיתונאים. קרי אמר גם כי מצרים וארה"ב מתקרבות חזרה ליחסים בעלי בסיס איתן, למרות הדאגות אמריקאיות על מצב זכויות האדם במדינה.
לדברי שוקרי, בין המדינות אין חילוקי דעות משמעותיים, אלא הבדלים בהשקפות עולם בנוגע למספר נושאים: "זה דבר טבעי".

קרי הוסיף כי הסכים עם שר החוץ המצרי על חשיבות היות הבחירות לפרלמנט חופשיות, הוגנות ושוקופות, וששוקרי אמר לו שהן ייערכו בתחילת הסתיו. לדברי קרי, החודשים עד לבחירות יקבעו אם מצרים יכולה לאזן בין נלחמה בטרור לבין שמירה על זכויות אדם. הפגישה הזאת מחשבת לחשובה במערכת היחסים בין שתי המדינות, כשזהו הדיאלוג האסטרטגי הראשון מאז 2009 בין ארה"ב למצרים.

כזכור, קרי בחר לדלג על ישראל במסע שלו במזרח התיכון, דבר שהעלה שאלות לגבי החרפת המשבר בין וושינגטון לירושלים. מחר יגיע קרי לקטאר, שפ ייפגש עם שרי החוץ של מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ.