הסנאטור האמריקאי מהמפלגה הדמוקרטית, צ'אק שומר, הכריז על התנגדותו להסכם הגרעין עם איראן. כך דווח היום (שישי) באתר האינטרנט של העיתון האפינגטון פוסט האמריקאי. 



על פי הדיווח, הסנאטור שומר, נציגה היהודי של מדינת ניו יורק ומספר שלוש בקרב המפלגה הדמוקרטית בסנאט, הכריז כי יצביע נגד ההסכם המוצע עם איראן. מדובר בסנאטור הדמוקרטי הבכיר ביותר שפנה עד כה נגד מדיניותו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה.



"מבחינתי, הסיכון כי איראן לא תתמתן ותשתמש בהסכם המוצע על מנת להשיג את יעדיה הנפשעים הוא פשוט גדול", כתב שומר בהצהרה לתקשורת בארצות הברית.



תומכים רבים של ההסכם חוששים כי הצהרתו של שומר, שהתלבט במשך זמן רב בנושא לאחר לחץ רב שהופעל עליו מצד תומכי אובמה מחד וקהל בוחריו היהודי מנגד, עשויה לגרור אחריה סנאטורים נוספים ובכך לסכן את סיכוייו של הסכם הגרעין לעבור מבלי התערבות הוטו הנשיאותי.   



בתוך כך הודיע בכיר דמוקרטי נוסף מבית המחוקקים, אליו אנגל כי יתנגד להסכם הגרעין כשיגיע להצבעה בקונגרס. בהצהרה שפרסם כתב אנגל: "התשובות שקיבלתי בנוגע להסכם הגרעין לא שכנעו אותי כי העסקה תרחיק נשק גרעיני מהישג ידה של איראן וההסכם עשוי אף לחזק את ידיה כגורם מערער יציבות במזרח התיכון". 



למרות התפתחויות אלה, נראה כי הסיכויים להפיל את ההסכם בהצבעה קלושים, זאת לאחר שבימים האחרונים שני סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית, הנחשבים לבולטים, נציגת ניו המפשייר, ג'ין שאהין, ונציגה נוספת של מדינית ניו יורק, קריסטין גיליבראנד, הודיעו כי יתמכו בהסכם הגרעין.