ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש אמש (שבת) עם ראש ממשלת איטליה, מתיאו רנצי, והביע את נכונותו לקדם שיתוף פעולה בין שתי המדינות.
נתניהו הודה למקבילו האיטלקי על קבלת הפנים שהעניק לו בפירנצה והזכיר לחיוב את ביקורו בישראל בחודש יולי האחרון. 

"אני מצפה לדון איתך הערב בדרכים בהן נוכל להרחיב את שיתוף הפעולה בין ישראל ואיטליה בטכנולוגיה, חקלאות, תרבות, מדע, מאבק בטרור, ביטחון ויציבות העולם שלנו. ישנו חוק אחד פשוט שהוא חיוני לגמרי לעתיד החברות שלנו – העתיד שייך לאלה שמחדשים", אמר נתניהו.

"יחד, יותר מאשר בנפרד, נוכל לחדש, לרווחת שני עמינו ולרווחתם של עמים אחרים. בפגישתנו בישראל שוחחנו, ואני מקווה שנמשיך בכך הערב, באופן שבו נוכל להרחיב את שיתוף הפעולה בינינו במדינות אפריקה המשוועות למומחיות שלנו", הוסיף נתניהו. 


נתניהו, הרצוג, אדלשטיין וראש ממשלת איטליה בעת ביקורו בישראל. צילום: דוברות הכנסת
 
לצד הרצון לשיתוף פעולה הוסיף נתניהו כי  "הברבריות של ארגון המדינה האסלאמית, דאעש, היא שלוכדת את תשומת הלב של העולם, ובצדק. אולם אני מאמין שאיום חמור פי כמה הוא האיום הנשקף מצדה של מדינה אסלאמית אחרת, המדינה האסלאמית של איראן, ובייחוד חתירתה אחר נשק גרעיני".

"טרגדיה גדולה ואתגר גדול"
ראש הממשלה הבהיר למקבילו האיטלקי כי ישראל אינה מתנגדת לתכנית גרעינית אזרחית באיראן: "אנו מתנגדים לתכנית גרעינית צבאית באיראן. למרבה הצער, העסקה עם איראן מאפשרת לה לשמור ואף להרחיב תשתית גרעינית עצומה שהיא לחלוטין אינה הכרחית למטרות גרעין אזרחי, אולם היא חיונית לגמרי לייצור נשק גרעיני".

נתניהו הדגיש כי "העסקה תאפשר לאיראנים בתוך 13 שנה להחזיק בכמה צנטריפוגות שהם ירצו ולהעשיר כמה אורניום שהם ירצו לכל רמה שהם ירצו. הדבר יביא את המדינה האסלאמית של איראן העוסקת בטרור חובק עולם לסף ארסנל גרעיני שלם".
בשיחה בין השניים התייחס רה"מ גם לאיומים על איטליה ועל אירופה כולה: "מדינתך ואירופה כולה מתמודדות היום עם גל גואה של הגירה בלתי חוקית. רבבות נמלטים מזוועות הטרור האסלאמי הקיצוני בלוב, ברחבי המזרח התיכון ובאפריקה. זוהי טרגדיה גדולה ואתגר גדול. שנינו רוצים לראות יותר ביטחון באזור הים התיכון ומעבר לו. אנו מחויבים לבניית עולם טוב יותר שבו ילדינו יוכלו ליהנות משלום ושגשוג".
בברכה ידידותית אמר נתניהו: "אני מאמין שנוכל לעזור אחד לשני. אני מאמין שנוכל לעזור לאיטליה ולישראל. אני מאמין שיחד, נוכל לעזור לעולם. זוהי ידידות חמה וברכה חמה".