הסנאטור הדמוקרטי כריס קונס מדלאוור הודיע כי יתמוך בהסכם הגרעין, כך דווח בוושינגטון פוסט. בכך חסר סנאטור אחד על מנת להגיע ל-34, מה שימנע את היכולת של הקונגרס לעקוף את הווטו של הנשיא ברק אובמה.



"בבחירה הקשה בין דחיית ההסכם עם חוסר הוודאות וסיכונים של הצורך לשוב לסנקציות ולמשא ומתן ובין הנציב שמקבל את הצדדים החיוביים של ההסכם הזה ומנסה לנהל ולצמצם את ההשלכות קצרות הטווח וארוכות הטווח של הליקויים שבו, אני בוחר באפשרות השנייה", אמר קונס בנאום באוניברסיטת דלוור.



קודם לכן הודיע הסנאטור בוב קייסי מפנסליבניה כי יתמוך בהסכם. לדבריו, זאת ההחלטה הקשה ביותר שנאלץ לקבל בקריירה שלו החלטתו, אבל הוא "מאמין שיישום יעיל של ההסכם, שיזכה לחיזוק עם מדיניות נוספת של ארצות הברית, כולל מדיניות הרתעה מצד ארצות הברית ובנות בריתנו, יהיה במסגרת האינטרנט של הביטחון הלאומי שלנו", כתב. "ההסכם הזה מגביל משמעותית את תוכנית הגרעין של איראן ובהשוואה לכל החלופות הריאליסטיות, זו האופציה האפשרית הטובה ביותר עבורנו כרגע".



הסנאטור בן קארדין ממרילנד, הנציג הדמוקרטי הבכיר בוועדת החוץ של הסנאט, אמר כי המספר יגדל ל-34 עד לסוף השבוע. "זה נראה שלנשיא יהיו את הקולות על מנת למנוע וטו על ידי המפלגה הרפובליקנית", אמר. 



נכון להיום, רק שני סנאטורים דמוקרטים הודיעו כי יתנגדו להסכם: רוברט מננדז וצ'אק שומר. 



הקונגרס חוזר מפגרת הקיץ בשבוע הבא וצפוי לקיים את ההצבעה על ההסכם עם איראן ב-17 בספטמבר. הרוב הרפובליקני בשני בתי הקונגרס – בנוסף לשני סנאטורים דמוקרטים – צפוי להביא לדחיית ההסכם, אולם אובמה כבר הבהיר כי יטיל וטו. על מנת לבטל את הווטו, יש צורך ברוב של שני שלישים מחברי הסנאט, אולם אם 34 סנאטורים יצביעו בעד ההסכם – לא ניתן יהיה לעקוף את החלטתו של הנשיא וההסכם יזכה לאישור רשמי.



בבית הלבן לא הסתירו את שביעות רצונם מההתפתחויות. "תמיד היינו בטוחים שההסכם יגיע לכלל יישום, וזה צעד נוסף בכיוון הזה", אמר גורם בכיר בממשל.