ארגון זכויות האדם "קוורטט ההידברות הלאומי" התוניסאי הוא הזוכה בפרס נובל לשלום לשנת 2015, כך הודיעה היום (שישי)  וועדת הפרס הנורווגית באוסלו.



על פי הוועדה, קוורטט ההדברות הלאומי זכה בפרס על "תרומתו לבנייתה של דמוקרטיה פלורליסטית בתוניסיה לאחר "מהפכת היסמין" שהתרחשה במדינה בשנת 2011".



הארגון, המהווה ברית של מספר ארגונים רשמיים במדינה,  מורכב מהסתדרות העובדים הכללית בתוניסיה, קונפדרציית התעשייה התוניסאית, הליגה התוניסאית למען זכויות אדם, ומסדר עורכי הדין התוניסאי.



הארגון הוקם בשנת 2013 וסייע ביצירת נהלים ושיח דמוקרטי במדינה לאחר המהפכה שהתרחשה במדינה בשנת 2011 והביאה דמוקרטיה למדינה לאחר עשרות שנים של שלטון חילוני עריץ. 
"הארגון סייע בבניית תהליך פוליטי שוחר שלום במדינה שנמצאה על סיפה של מלחמת אזרחים" אמר קצ'י קולמן, ראש וועדת הפרס הנורווגית. "יותר מהכל, הפרס ניתן כעידוד לעם הטוניסאי, שהצליח למרות אתגרים גדולים לבנות תשתית לאחווה לאומית. אנו מקווים שפועלו של הקוורטט יהיה דוגמה לעמים אחרים", הוסיף.
פרס נובל לשלום הוא הקטגוריה היחידה של הפרס היוקרתי שלא מוענקת ע"י האקדמיה הלאומית השוודית אלא ע"י וועדה מיוחדת הנבחרת ע"י הפרלמנט הנורווגי. ערך הפרס הוא שמונה מיליון קרונות שוודיות (כ-972,000 דולרים).