גורמי מודיעים בצרפת מעריכים כי סלאח עבד א-סלאם, המחבל שהיה אחד ממבצעי מתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר, נמלט לסוריה, כך אמרו היום (שני) מקור המקורב לחקירה ומקור ביחידה נגד טרור.



האפשרות שעבד א-סלאם הצליח לחמוק לכוחות הביטחון הועלתה כבר בשבוע שעבר, לאחר שעורך דין בשם אוליבייה מרטינס אמר שהלקוח שלו, עלי אולקאדי אסף את עבד א-סלאם וחבר בתחנת רכבת תחתית בבריסל, יום לאחר הפיגועים.



לדבריו, אולקאדי לא ידע שמודבר במחבל ולא זיהה אותו מיד כשהגיע משום שחבש כובע. "במכונית אמר לו עבד א-סלאם כי אחיו ברהים הרג אנשים בפריז ופוצץ עצמו. ללקוח שלי זה היו שוק משום שהוא היה חבר ילדות של שני האחים. הוא לא הבין את זה ולא יכל לחשוב בבהירות", אמר עורך הדין מרטינס.



עוד אמר מרטינס, כי בדרך חזרה לשכונת שאארבק בבריסל, עצרו השלושה – אולקאדי, עבד א-סלאם והחבר - בבית קפה.



החוקרים לא פרטו מה היה חלקו של עבד א-סלאם בתיאום מתקפת הטרור, אבל התובע של פריז, פרנסואה מולין, אמר כי ייתכן שהוא הוריד את המחבלים המתאבדים ליד הסטאד דה פראנס ואז עשה את דרכו לשכונה אחרת בפריז. בנוסף, אמר התובע, כי טביעת האצבע שלו נמצאו על מכונית הקשורה למתקפה.



עוד טוענות הרשויות, כי שני אנשים מבריסל – מוחמד אמרי (27) וחמזה עטו, (21) - נסעו לפריז ואספו את עבד א-סלאם ולקחו אותו חזרה לבירת בלגיה, לאחר שלכאורה התקשר אליהם והודיע להם שהרכב שלו נתקע.



המפגש של עבד א-סלאם עם אולקאדי ארע, על פי טענת עורך דינו, ב-14 בנובמבר, זמן קצר לאחר שאמרי ועטו הביאו את הטרוריסט לבריסל. השלושה נעצרו על ידי הרשויות בבלגיה בחשד למעורבות למתקפת הטרור.



בית המשפט הפדראלי בבריסל האריך את מעצרו של אולקאדי ב-30 יום. עורך דינו אמר כי הוא לא עשה דבר: "הוא היה בבריסל בערב יום שישי שבו אירעו הפיגועים, אין לו תיק פלילי והוא לא אדם קיצוני" אמר מרטינס". כשהוא הבין שסלאח מבוקש, הוא היה צריך לפנות למשטרה ולספר את סיפורו, אבל הוא פחד ולא קיבל עצה נכונה".



עורכי הדין של אמרי ועטו טוענים כי לשניים לא היה מידע אודות המעורבות של עבד א-סלאם.