הרשויות בבולגריה איתרו היום (שלישי) חפץ חשוד ברכב מחוץ לשדה התעופה בעיר סופיה, שעורר בהלה רבה במדינה. לפי הדיווח ב-Nova TV, דוברות שדה התעופה של סופיה אישרה כי הרכב שאותר היה מיניבוס לבן עם לוחית זוהית בלגית. בעקבות כך, המשטרה בבולגריה החלה בפינוי חלקים בטרמינל 1 של שדה התעופה, בזמן שהתיקים שאותרו בתוך הרכב נבדקו. לאחר פיצוץ מבוקר שנערך ע"י המשטרה, לא אותר חומר נפץ.



למרות שהמשטרה לא אישרה כי נמצא בחיפוש המוקדם מטען, האירוע עורר פאניקה בקרב הנוכחים במקום. מה שגרם לכך תחילה היה דיווח של דוברת שדה התעופה של סופיה, דניאלה ולנה, שאמרה כי "מטען חבלה נמצא במכונית". היא הוסיפה כי המשטרה עדיין פועלת במאמצים על מנת לנטרלו, אך לאחר מכן הדיווח שונה ל"חפץ חשוד".

כאמור, המשטרה ביצעה פיצוץ מבוקר של אחד התיקים שנמצאו בתוך המיני-ואן. פקידים במשרד הפנים הסבירו כי כלב משטרה אשר מאומן לגלות מטעני חבלה הגיב בצורה "חיובית" במהלך הבדיקה השגרתית הראשונה של המיני-ואן, ולכן החלו הבדיקות הביטחוניות. 

בתוך כך, המתיחות באירופה נמשכת. רק אתמול, גורמי מודיעים בצרפת העריכו כי סלאח עבד א-סלאם, המחבל שהיה אחד ממבצעי מתקפת הטרור בפריז, נמלט לסוריה. האפשרות שעבד א-סלאם הצליח לחמוק לכוחות הביטחון הועלתה כבר בשבוע שעבר, לאחר שעורך דין בשם אוליבייה מרטינס אמר שהלקוח שלו, עלי אולקאדי, אסף את עבד א-סלאם וחבר בתחנת רכבת תחתית בבריסל, יום לאחר הפיגועים. 

לדבריו, אולקאדי לא ידע שמודבר במחבל ולא זיהה אותו מיד כשהגיע משום שחבש כובע. "במכונית אמר לו עבד א-סלאם כי אחיו ברהים הרג אנשים בפריז ופוצץ עצמו. ללקוח שלי זה היו שוק משום שהוא היה חבר ילדות של שני האחים. הוא לא הבין את זה ולא יכל לחשוב בבהירות", אמר עורך הדין מרטינס. עוד אמר מרטינס, כי בדרך חזרה לשכונת שאארבק בבריסל, עצרו השלושה – אולקאדי, עבד א-סלאם והחבר - בבית קפה.