הילארי קלינטון ובעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, השתכרו יחדיו סכום של למעלה  מ-153 מיליון דולרים בעבור שכר הרצאות משנת 2001 ועד שהילארי קלינטון פתחה את במסע הבחירות שלה לנשיאות, באביב שעבר. מספר הנאומים של הזוג בתקופה הנ"ל  עמד על 729, ועל פי חישוב שנעשה, מסתכם כל נאום בשכר ממוצע של  210,795 דולרים. השניים גם דיווחו על לפחות 7.7  מיליון דולרים בעבור 39 נאומים לבנקים המובילים בארה"ב. זאת על פי ניתוח מה-CNN. הבדיקות נעשו בזמן שהילארי קלינטון כבר הייתה במעקב צמוד מצד התקשורת, אחר מהלכיה וקשריה בוול סטריט. 
 
במהלך עימות ישיר בין הילרי קלינטון וברני סנדרס בערוץ הטלוויזה האמריקאי  MSNBC, תקף סנדרס את הילארי: "המשמעות של להיות חלק מהממסד –  להיות חלק מוול סטריט שגייס עבורה 15 מיליון דולרים, וגם לגייס המון כספים מחברות תרופות במהלך כל החיים, ועוד אינטרסים  מיוחדים, כאלה ואחרים". 

מזכירת המדינה לשעבר הגיבה בקוצר רוח ובעצבנות להאשמותיו של סנדרס. "פעם אחר פעם, ברמיזות ובעקיפין יש מתקפה, ובשורה התחתונה מה שהוא בעצם אומר זה: שכל מי שאי פעם קיבל תרומה או קיבל שכר עבור נאום, למעשה מכר את עצמו לאינטרס של אחרים. ואני מתנגדת לכך לחלוטין, סנטור, וסוג כזה של מתקפה מרומזת לא ראויה למעמדך, מספיק ודי," אמרה קלינטון. מאוחר יותר אף התגרתה בו: "אם יש לך משהו להגיד, אז תגיד את זה ישירות, אבל לעולם לא תמצא שהשקפתי השתנתה, או שתמכתי בהצבעות שהיו בניגוד לעמדותיי, בעקבות תרומות שקיבלתי".