גורם באנקרה שולל את האפשרות שצבא טורקיה יפלוש קרקעית אל שטח סוריה. הגורם אמר, כי צעד כזה יהיה בבחינת הכרזת מלחמה על רוסיה. אם נכונים הציטוטים של פעילים סוריים ששוחחו עם שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, גם הממשל האמריקאי לא שש להתעמת עם הדב הרוסי שעושה הכל להמשך משטרו של בשאר אסד בסוריה.



בסוף השבוע המשיכו אלפי סורים להימלט לכיוון הגבול הטורקי, בשל הפצצות חיל האוויר הרוסי בחלאב. רשת "אל-ג'זירה" דיווחה, כי טורקיה שלחה לאזור הגבול סיוע הומניטארי ובכלל זה אוהלים כדי לסייע לאלפי הפליטים. במקביל, שלטונות אנקרה אינם מאפשרים לפליטים להיכנס למדינה, למרות גל הקור העז והסכנה לחייהם של הפליטים מחלאב ופרבריה.



מסולימאן טאפסיז, מושל מחוז קיליס בטורקיה אמר, כי הפעילות הצבאית בצפון סוריה הביאה למנוסה של יותר מ-30 אלף בני אדם ביומיים האחרונים.


בינתיים, שלושה פעילים סורים לזכויות אדם שערכו כינוס בלונדון, בשולי ועידת וינה השלישית, ציטטו את שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, אומר נוכח משבר הפליטים על גבול טורקיה, כי "עליכם לבוא בטענות לאופוזיציה שסירבה לדון בוינה על הפסקת האש".



הפעיל אסעד אל-עשי, אמר בשיחה לרשת "אל-ג'זירה", כי "שלושת הפעילים פנו לקרי בעניין ההגנה על האזרחים, והוא ענה להם 'האם אתם רוצים שנכנס למלחמה עם רוסיה?' הוא דרש מהקהילה הבינלאומית ללחוץ על האופוזיציה, כדי לשוב אל שולחן הדיונים". בנוסף לכך, קרי צוטט אומר, כי "ההפגזות הרוסיות הקשות עוד לא החלו, וכאשר יבואו המורדים יסולקו תוך שלושה חודשים". משרד החוץ האמריקאי לא הגיב לפרסומים. פרשנים ערביים אמרו, כי ציטוטים אלו הם בבחינת מתן אור ירוק לחלוקת סוריה לכמה מדינות".



בתוך כך, ארגון "צבא האסלאם" - המורכב מ-43 ארגוני מורדים בעלי אידיאולוגיה אסלאמית – הודיע היום (א'), כי הרג 50 חיילים של המשטר, שניסו לכבוש את אזור אל-מרג', באל-רוטה שבמזרח לדמשק. הארגון פרסם סרטון של גופות 20 חיילים סורים, ונמסר כי אלה חלק מגופות החיילים. דובר הארגון, אסלאם עלוש, אמר כי "חילופי אש כבדים התרחשו כאשר צבא המשטר התכוון להשתלט על העיירות תל-כורדי ותל א-סוואן באזור אל-מרג', אך נהדפו למרות ההפגזה האינטנסיבית של מטוסי קרב באזור". עוד טען, כי שריונית וטנק של הצבא הושמדו באמצעות שני טילים.