בעוד הכוחות הנאמנים למשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד מצביעים על "התקדמות" ונמצאים במרחק של שלושה ק"מ מהכביש המוביל מחוץ לעיר חאלב, ושישה ק"מ מהגבול עם טורקיה, נדמה כי באופוזיציה מצביעים על נתונים אחרים. כלי התקשורת המזוהים עם המשטר, מתמקדים בימים האחרונים בפרברי חאלב, לטקייה ודרעא כאשר המטרה היא העלאת המורל של חיילי צבא סוריה הקורסים, אך במקביל הם אינם מדווחים על האבדות. 


בדיווחים שונים נטען, כי יחידות מצבא סוריה ומיליציות שיעיות של לוחמים מעיראק ואפגניסטן בפיקוד איראני ובסיוע אווירי רוסי, הולכות ומשלימות את כיתורה של העיר חאלב. המורדים וארגוני סיוע מנסים להעביר דרך הכביש המופגז משאיות אספקה אל העיר, שבה עדיין שוהים כ-300 אלף בני אדם. באסם כוויתי, מנהל ארגון סיוע מקומי שחזר בסוף השבוע משיחות השלום הכושלות בז'נבה, מספר כי "כאשר יש לך סיכוי להכרעת המורדים, אז מדוע שתפסיק?". לדבריו, חיילי המשטר עוברים ליד לוחמי דאעש ואינם מעוניינים להילחם בו".

התחזקות לקראת השיחות בז'נבה 


עם זה המורדים מצביעים על "התקדמות מוגבלת בצפון, מרכז ודרום סוריה מאז סוף החודש שעבר ועד יום ראשון", כאשר המטה היא לבוא לשיחות בז'נבה כשידו של המשטר על העליונה. התקשורת המזוהה עם המורדים מדווחת בשעות האחרונות על אבדות קשות של המשטר ונאמניו. גנרל מוחמד אל-אחמד, דובר "החזית השאמית" אמר לאתר "א-סוריה" כי בפרברי חאלב לבד נהרגו מתחילת החודש, במהלך "הסרת המצור מעל שתי עיירות בלבד, 180 לוחמים, בהם 24 אנשי משמר המהפכה האיראני, 15 לוחמים מחיזבאללה ואחרים מעיראק ואפגנסיטן". במניין ההרוגים שלושה קצינים בדרגה המקבילה לתת-אלוף בצה"ל: נוואף חטיב מהכפר בחסיס, חאפז עבוד ממחוז טרטוס ומד'הר זאהר מחאלב. בנוסף, השמידו לוחמי האופוזיציה 14 כלים צבאיים - וכל זה למרות הכיסוי האווירי הרוסי.


גם בפרברי לטקייה, כך דווחו מקורות המזוהים עם האופוזיציה, נהרגו בין 70 ל-100 לוחמים וחיילים המזוהים עם המשטר. בדרעא שבדרום הצליחו כוחות המשטר להשתלט על העיירות שייח-מסכין ועתמאן, אך הדבר עלה להם בקורבנות רבים. סוכנות "שאהד" טענה, כי לפחות 900 מכוחות המשטר נהרגו, בהן לפחות 500 לוחמים זרים ו-20 קצינים, אחד מהם איראני.

עם זאת, יש לקחת את הדיווחים הללו בערבון מוגבל, שכן כל צד מנסה להאדיר את הישגיו במלחמת האזרחים שהחלה ב-15 במרץ 2011.