ילד בריטי בן ארבע המכונה "הג'יהאדיסט הקטן" צולם כשהוא מפוצץ מכונית ובה ארבעה אסירים של דאעש, בסרטון שפירסם ארגון הטרור. עיסא דייר, בנה של המוסלמית המומרת גרייס "חדיג'ה" דייר נראה כשהוא לוחץ על כפתור השלט של מכונית הנפץ ואז צועק אללה וואכבר. זו הפעם השנייה שהילד משתתף בסרטון, לאחר שעבר עם אימו לסוריה לפני שלוש שנים.



סבו, הנרי דייר, סיפר לדיילי מייל שמספר ימים לפני שאולץ להופיע בסרטון הראשון בחודש שעבר, הילד התחנן שיציל אותו. בסוג של פרומו לוידאו החדש, הילד אולץ להכריז: "אנחנו חייבים להרוג את הכופרים שם", לפני שהצביע על האיש שהופיע בסרטון שפורסם היום (רביעי). הסברה היא כי הסרטון צולם בעיר ראקה, נקרא "הם אויבי דאעש, תזהרו מהם".



אחד אחרי השני הגברים הודו כי ריגלו או תכננו קנוניה כנגד דאעש והם נאזקו למכונית. לפני שנהרגו, מפקד מדאעש שעמד ליד הילד איים על ראש הממשלה הבריטי דיוויד קמרון על כך שיפסיק בחימוש קבוצות הטרור האויבות בסוריה. הוא אמרכך: "אתה נלחם בנו רק כשאתה עומד מאחורי מבצרים וחומות. אז קמרון, עשית בעצם רק שני דברים: הראשון, כאשר שלחת את את המרגלים שלך לסוריה והשני, כשהורית לאנשיך ממרחק אלפי קילומטרים ללחוץ על כפתור שיהרוג את אחינו. אז היום, אנחנו נהרוג את המרגלים שלך באותו אופן שהם הרגו את אחינו".



דייר הצעיר ככל הנראה עבר שטיפת מוח אחרי שאימו בת ה-24 המקושרת לרוצחי לי ריגבי, הביאה אותו לאזור המלחמה, כך חש סבו, הנרי דייר. הוא אמר שעיסא ביקש ממנו עזרה במהלך שיחת טלפון ואמר "בבקשה תציל אותי", ואביו אכן ניסה לעשות זאת לאחר שאשתו התחתנה עם איש צבא שם. הסבא אמר שלדעתו אין לילד מושג מה הוא אומר בוידאו: "הוא קטין מתחת לגיל חמש. הוא מושפע מהתנהגות אנשי דאעש. הוא עושה פרופגנדה. הם משתמשים בילד קטן. הם משתמשים בו כמגן". הסב אמר כי דיווח על ביתו למשטרה שלוש פעמים לפני שעזבה.