באיראן ניצלו אתמול את החגיגות ההמוניות ליום השנה ה-37 למהפכה האיסלמית על מנת להתגרות שוב במערב ובמיוחד בארה"ב. ברחובות טהרן, לעיני מאות אלפי חוגגים, ערכו הרשויות מיצג שבו "שחזרו" את תפיסת המלחים האמריקאים בחודש שעבר כאשר הם נלקחו בשבי לאחר שספינתם שטה במימי המפרץ הפרסי. במיצג המשפיל, נראו שחקנים שגילמו את החיילים האמריקאים כשעל גופם שלשלאות וידיהם שלובות מאחורי ראשם. חלק מ"השבויים" הרכינו את ראשיהם למטה כאשר ההמונים עברו על פני הכלוב שבו הוחזקו והריעו לאיראן תוך כדי שחלקם אף קוראים קריאות "מוות לארה"ב" ו"מוות לישראל". רבים מהחוגגים אף החזיקו בידיהם כרזות בגנותם של ארה"ב וישראל.



רק שלשום פרסמה הטלוויזיה האיראנית צילומים חדשים ומשפילים ממעצרם של המלחים האמריקאים במפרץ הפרסי, מעצר שכמעט גרר תקרית דיפלומטית חריפה בין שתי המדינות. בצילומים החדשים נראה אחד העצורים האמריקאים כשהוא בוכה ללא הפסקה.



כזכור, המלחים האמריקאים, שנכנסו למיים הטריטוריאליים של האיראנים במפרץ הפרסי, הוחזקו בשבי קרוב ליממה אחת כאשר רק לאחר ששר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, שוחח עם מקבילו האיראני, מוחמד זריף, והאמריקאים התנצלו, הסכימה טהרן לשחרר אותם.



זאת ועוד, במהלך החגיגות אתמול הציגה איראן כמה מהישגיה הבולטים בתחומים שונים כאשר במיוחד בלט הטיל הבליסטי "עימאד" שבו ערכו האיראנים ניסוי לפני מספר חודשים, ובעקבותיו אף זכתה טהרן לגינויים והטלת סנקציות מצד המערב. רבים מהחוגגים צילמו תמונות סלפי שלהם סמוך לטיל. שלשום הודיע שר ההגנה האיראני כי בכוונת איראן לשדרג את יכולותיו של הטיל, שמסוגל על פי ההערכות לכסות את כל שטחה של מדינת ישראל.



הנשיא חסן רוחאני, שנאם בפני הרבבות שהתאספו בכיכר אזדי בבירה, אמר כי "איראן הצליחה להכשיל את פרויקט 'איראנפוביה'. הצלחנו למצב את עצמנו בעולם הדיפלומטי וליצור דיאלוג הגיוני מול הקהילה הבינלאומית. אנו יכולים להעלים את כל ההחלטות האכזריות שננקטו כלפינו מצד מועצת הביטחון של האו"ם".